kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۶۳
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۱

فارین پالیسی: همه دولتمردان آمریکا دروغگو هستند

یک نشریه آمریکایی نزدیک به کاخ سفید مقامات این کشور را دروغگو خواند و نوشت، فقط اظهارات اخیر معاون رئیس جمهور راست بود.


به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه «فارین پالیسی» با اشاره به اظهارات اخیر «جو بایدن» که گروه «داعش» را دست پرورده ترکیه، امارات و عربستان دانسته بود، نوشت: بایدن تنها دولتمرد آمریکایی است که به طور تصادفی حقیقت را بر زبان آورد. فارین پالیسی افزود: هر چند بایدن از این کشورها عذرخواهی کرد، اما باید گفت که اظهارات وی خصوصاً در رابطه با ترکیه صحیح است. این نشریه نزدیک به وزارت خارجه آمریکا افزود، ترکیه تقریباً هیچ اقدامی را در ارتباط با بستن مرزهای خود با سوریه به روی داعش انجام نداد و از اقدام نظامی علیه این گروه تروریستی نیز اجتناب کرد. بایدن هفته گذشته در دانشگاه‌ هاروارد، علاوه بر اشاره به اینکه داعش دست پرورده متحدان آمریکاست، اظهار داشت: عربستان و قطر صدها میلیون دلار وجه نقد و هزاران تن سلاح در اختیار داعش قرار داده‌اند.
بایدن پس از این اظهارات، مورد اعتراض و انتقاد سران ترکیه، امارات و عربستان قرار گرفت و آنها از وی خواستند رسماً عذرخواهی بکند. بایدن نیز طی روزهای اخیر از مقامات کشورهای فوق عذرخواهی کرد.
«فارین پالیسی» در ارتباط با این عذرخواهی‌های مکرر بایدن نوشت، راست گفتن هر چند از سر تصادف باشد، چقدر خطرناک است! رهبران سه کشور (ترکیه، امارات و عربستان) دچار سکته شدند، ولی هر چه بایدن گفت حقیقت داشت.
دیروز «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید هم از عذرخواهی‌های بایدن استقبال کرد و گفت، «بایدن» اشتباهات خود را می‌پذیرد.