kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۶۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۱

آغاز اعتصاب خلبانان لوفت‌هانزا در آلمان

خلبانان شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزای آلمان به دلیل اختلاف با مدیریت این شرکت بر سر قوانین بازنشستگی از امروز اعتصاب می‌کنند.


اتحادیه خلبانان آلمان «یونیون کاک‌پیت» با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا از لغو پروازهای باری در روزهای چهارشنبه (امروز) و پنجشنبه خبر داده و اعلام کرد در این دو روز، هیچ پرواز باری از فرودگاه‌های آلمان انجام نخواهد شد.
به گزارش ایرنا، اتحادیه خلبانان آلمان اعلام کرد مدیریت شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا با لجاجت برنامه‌های خود را برای تغییر قوانین بازنشستگی ادامه می‌دهد؛ طوری که راه دیگری را برای خلبانان غیر از اعتصاب، باقی نگذاشته است. مدیریت شرکت لوفت‌هانزا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: فراخوان برای برگزاری دور جدید اعتصاب منطقی و مسئولانه نیست و به رفع مشکلات نمی‌انجامد.
براساس این گزارش، خلبانان لوفت‌هانزا در شرایط کنونی می‌توانند زودتر از موعد و در سن 55 سالگی بازنشسته شوند، آنها با طرح مدیریت این شرکت برای افزایش سن بازنشستگی تا 65 سالگی و افزایش سهم خود در پرداخت حق بیمه و مستمری مخالف‌اند.
چهار دور اعتصاب خلبانان شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت‌هانزا از آخر ماه اوت 2014 (مرداد/شهریور) تاکنون پروازهای مسافربری را به شدت تحت تاثیر قرار داده است، آخرین دور اعتصاب آنان در 30 سپتامبر (8 مهر) بیش از 20 هزار مسافر این شرکت هواپیمایی را سرگردان کرد. ماه جاری نیز خلبانان شرکت هواپیمایی ایرفرانس فرانسه به مدت دو هفته در اعتراض به اوضاع بدکاری خود دست از کار کشیدند، بحران اقتصادی و کسری بودجه باعث شده دولت‌ها و شرکت‌های اروپایی دست به اجرای سیاست‌های ریاضتی بزنند.