kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۸۷
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۳

کوتاه از ایران

مشهد- واحد مرکزی خبر: مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی گفت: عملیات ساخت ضریح جدید امامین عسکریین در سامرا به اتمام رسیده و در آن 70 کیلوگرم طلا به کار رفته است.

اتمام ساخت ضریح عسکریین
مشهد- واحد مرکزی خبر: مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی گفت: عملیات ساخت ضریح جدید امامین عسکریین در سامرا به اتمام رسیده و در آن 70 کیلوگرم طلا به کار رفته است.
دهنوی افزود: در ضریح جدید، چوب ساج برمه به کار رفته که استحکام آن طبق آزمایش‌ها 300 تا 400 سال است.
تشییع پیکر شهدای گمنام
اراک- خبرنگار کیهان: همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) پیکر مطهر دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در شهر قورچی باشی شهرستان خمین تشییع و به خاک سپرده شد.
این شهدا در عملیات والفجر هشت در منطقه عملیاتی «فاو» به درجه رفیع شهادت نایل آمده‌اند.
ایجاد آرامش در حوزه درمان و دارو
مشهد- واحد مرکزی خبر: وزیر بهداشت گفت: دولت تاکید زیادی بر ایجاد آرامش در حوزه درمانی و دارویی کشور دارد.سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی افزود: مردم در انتظار آرامش در حوزه پزشکی، پیراپزشکی و دارو هستند، ما نیز تلاش داریم تا در این زمینه بتوانیم خواسته‌های مردم را محقق کنیم. وی برای شرکت در یادواره شهدای هویزه و 43 شهید جهادگر شهرستان سبزوار به استان خراسان رضوی سفر کرده بود.
فعالیت 5 هزار تشکل قرآنی
اراک- واحد مرکزی خبر: با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی 5 هزار تشکل قرآنی در کشور فعالیت می‌کنند.
رئیس سازمان دار‌القرآن کریم کشور با بیان این مطلب افزود: از این تعداد دو هزار موسسه قرآنی، دو هزار و 500 خانه قرآن روستایی و بقیه خانه قرآنی شهری هستند.مهدی قره‌شیخ‌لو گفت: سالانه 500 هزار نفر در دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی قرآن زیرنظر سازمان تبلیغات اسلامی شرکت می‌کنند.
کاهش بی‌موقع تعرفه واردات
ارومیه- باشگاه خبرنگاران: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: هر سال کاهش تعرفه واردات سیب باغداران را متضرر می‌کند که باید امسال تمهیدات لازم در این زمینه اتخاذ شود.
سیدعلی مختاری با بیان این که هر سال در آستانه عید نوروز شاهد کاهش میزان تعرفه واردات سیب هستیم که به همین دلیل باغداران متضرر می‌شوند افزود: هم‌اکنون سیب موردنیاز کشور و استان در سردخانه‌ها ذخیره‌سازی شده است و در این صورت نیازی به کاهش تعرفه واردات سیب نیست.
وی با بیان این که میزان سیب تولیدی کشور 3 میلیون تن در سال است، گفت: نیاز کشور به سیب حدود یک میلیون و 800 هزار تن است.
نبود امکانات
گرگان- ایرنا: معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: علت اصلی فاجعه فیلم معراجی‌ها و کشته شدن برخی از عوامل این فیلم، نبود امکانات مناسب بود.حجت‌الله ایوبی افزود: در استفاده از ابزارهای ویژه این کار و به دلیل نبودن امکانات که بخشی از آن به دلیل تحریم شاید بوده باشد تهیه‌کنندگان این مجموعه نتوانستند از امکانات کم‌خطر و استاندارد استفاده کنند و این اتفاق افتاد.به گفته وی، برای بررسی وضعیت ایمنی شهرک سینمایی دفاع مقدس، ما تیمی را مامور ارزیابی از این شهرک کردیم و این تیم موظف شده تا گزارش خود را از این موضوع تهیه کند.
فروش تراکتور به عراق
تبریز- ایسنا: مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران از افزایش فروش تراکتور به کشور عراق خبر داد و گفت: مقامات بغداد خواستار خرید هزار و 500 دستگاه تراکتور از ایران هستند که ارزش این مقدار تراکتور حدود 12 میلیون دلار است. ابوالفتح ابراهیمی افزود: از مجموع تولیدات این شرکت 3 هزار و 658 دستگاه تراکتور به بازارهای جهانی ارسال شده است.