kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۸۰۷
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۷

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر33916546 تمام ساعات شبانه‌روزسامانه پیام کوتاه 30002323




جان برکفیم و در بر جانان نشسته‌ایم
در سایه‌سار عترت و قرآن نشسته‌ایم
فرموده است خامنه‌ای رهبر عزیز
مادر کنار خان شهیدان نشسته‌ایم.
8220---0912
* جدا از نا داوری در مسابقه کشتی عبدولی و کشتی‌گیر کره، از نظر مردم ما عبدولی برنده و لایق طلا بود. هر چند که داور نامردی کرد. البته این ناداوری به عبدولی هم منحصر نشد.
میرشمسی - گلستان
* چرا فرودگاه امام خمینی به پارکینگ خودروهای خارجی تبدیل شده و جایی برای پارک خودروهای بدرقه‌کنندگان حجاج و مسافرین و یا مستقبلین نیست؟
رکنی
* اظهارات دیوید کامرون (روباه پیر مکار) نشان‌دهنده خوی استکباری اروپائیان مثل رفیقش شیطان بزرگ است که حکومت مردم‌سالاری دینی را به عدم رعایت حقوق بشر و همکاری با تروریسم متهم می‌کند در صورتی که هر جنایتی که در جهان به وقوع می‌پیوندد، یقینا دست همین جنایتکاران به خون مظلومان بی‌گناه آلوده شده است.
عونی
* دشمنی‌های ظاهر و پنهان آمریکا و انگلیس خبیث در طول انقلاب و قبل از انقلاب با مردم آگاه ایران کاملا واضح است جای تعجب است با این همه دشمنی‌ها هنوز به اصطلاح روشنفکران غربزده دوستدار دشمن نمی‌توانند یا نمی‌خواهند این موضوع را درک کنند که دشمن، دشمن است و از دشمن انتظار دوستی دور از عقل است!
طوافی
* کسانی که دست‌اندازی به بیت‌المال می‌کنند مانند کسانی‌اند که مسلمین را از حکومت مولا امیر‌المومنین علی(ع) در آن زمان محروم کرده و آن حضرت را به شهادت رساندند. از قوه قضاییه که بر مسند عدالت تکیه زده درخواست می‌کنم با این افراد برخوردی در شأن حکومت اسلامی داشته باشند و هیچ تفاوتی بین آقازاده‌ها و افراد عادی قائل نشوند تا اقتدار این دستگاه بر همگان ثابت شود.
جانباز 32 درصد احمدعلی سالاری‌پور لرستان- خرم‌آباد
* داستان ائتلاف چند کشور به سرکردگی آمریکا بر علیه داعش حکایت دزدی است که پس از دزدی می‌دوید و فریاد می‌زد آی دزد آی دزد.
0052---0912
* از باب امر به معروف و نهی از منکر و نقد دلسوزانه به آقای روحانی ریاست محترم جمهوری توصیه می‌کنیم سخنان حکیمانه و تجربیات ارزشمند حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در ارتباط با دولت‌های مستکبر از جمله آمریکا و انگلیس را سرلوحه اداره کشور قرار بدهند.
مینایی
* حال که حوادث دوران دفاع مقدس را بررسی می‌کنیم درمی‌یابیم تمام لحظات آن دوران حتی شکست‌هایش درس‌آموز و برای بقاء انقلاب و نظام مفید بوده است در یک کلام سرافرازی و عزت امروز کشورمان در تمام زمینه‌ها را مدیون ایثارگری‌های بچه‌های رزمنده هستیم.
1648---0915
* کشورهای منطقه به جای اینکه آلت دست کشورهای غربی بشوند باید به منظور جلوگیری از تجاوز کشورهای اروپایی و غرب تشکیل اتحادیه بدهند و از منافع یکدیگر دفاع نمایند و البته شرط اولیه چنین چیزی این است که خودشان وابسته نباشند.
2773---0913
* درود خدا به روح بلند و ملکوتی امام خمینی که چه زیبا و واضح چهره استکبار را عیان می‌کرد. آمریکا از شوروی بدتر، شوروی از آمریکا بدتر و انگلیس از هر دو بدتر همه از هم بدتر همه از هم پلیدتر.
8847---0919
* بعضی از سیاسیون تلاش دارند با طرح موضوع‌های انحرافی و حواشی اصل فتنه و فتنه‌گران از اذهان پاک شود از طرفی هم هر منتقد دلسوز را با برچسب افراطی و تخریبگر از میدان خارج کنند. عرض ما این است که این شیوه‌های روانی قدیمی شده و جواب نمی‌دهد.
4627---0913
* موقعی که کینه‌ورزان نسبت به اسلام ناب محمدی با استکبار دست در دست هم بگذارند، نطفه‌اش داعش می‌شود. این پیوند بود که فرق مولا را شکافت و پهلوی حضرت فاطمه(س) را شکست، همین پیوند واقعه عظیم عاشورا را به وجود آورد و همین پیوند است که الان بقاع متبرکه و حرمین شرفین را تهدید می‌کند مردم فهیم و با بصیرت می‌دانند که اینها از کجا آب می‌خورند؛ ‌از مفتی‌های پول‌پرست وهابی که آنها هم جیره‌خوار مخصوصا آمریکا و صهیونیسم  جهانی و انگلیس خبیث هستند.
اصغر ضیایی
* امام‌خمینی(ره) با دشمن‌شناسی خود و مواجهه با بیگانگان چه زیبا می‌فرمودند اگر دنیای غرب بخواهد در مقابل دین ما بایستد در مقابل دنیای آنان خواهیم ایستاد. امام در مقابل رفتار تهدید‌آمیز و توهین‌آمیز دشمن سکوت اختیار نمی‌کرد.
6094---0912
* آمریکای جنایتکار و انگلیس مکار و خبیث با سیاست یک بام و دو هوا یک روز به ایجاد گروهک‌های آدم‌کشی چون طالبان، القاعده، داعش، النصره، منافقین و... مبادرت می‌ورزد و روز دیگر به جنگ نمایشی علیه آنها تا مسلمانان را به خود مشغول، اسلحه‌های خود را به فروش رسانند و منابع کشورهای اسلامی را غارت کنند و...
0950---0919
7250---0919
* از مسئولین وزارت بهداشت انتظار می‌رود بر واردات مواد غذایی از کشورهای غیراسلامی و راه‌اندازی رستورانها توسط بیگانگان غیرمسلمان با دقت و حساسیت بیشتری نظارت نمایند.
موسیوند
* از مسئولین نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وزارت علوم و دانشگاه آزاد درخواست می‌شود حداقل در هفته ازدواج در جهت تشکیل زندگی با سبک اسلامی و مورد نظر رهبر معظم انقلاب در فضای دانشجویی با تبلیغ، فرهنگ‌سازی، برگزاری جلسات و همایش‌ها در سطح محیط دانشگاهی کشور اهتمام لازم را داشته باشند.
مینایی
* دولت باید برای جلوگیری و کاهش تصادفات و حوادث رانندگی نسبت به صدور گواهینامه، آموزش همگانی، ایمنی خودروها و جاده‌ها و حذف نقاط حادثه‌خیز جدیت و قاطعیت بیشتری به خرج دهد.
0685---0916
* به اعتقاد بنده اگر شرکت‌های بیمه محدودیت سالهای تخفیف بیمه را حذف کنند میزان درصد تصادف و سوانح رانندگی به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت و خود این اقدام یک فرهنگ‌سازی در امر رانندگی است.
6988---0936
* هرگاه خبرنگار از آقای عراقچی عضو تیم هسته‌ای کشورمان از نتیجه مذاکرات هسته‌ای سوال می‌کند ایشان جواب می‌دهد مذاکرات مثبت ولی اختلاف‌ها بر سر جای خود باقی است. عرض بنده این است که اگر اختلاف‌‌ها حل نشده پس موفقیت مذاکرات چیست؟
عشقی
* تحصیل دانش‌آموزان در مدارس ساخت قدیم و بافت فرسوده برخلاف اصول ایمنی است. حوادث غیرمترقبه مثل زلزله در صورت وقوع، خسارت جانی و مالی زیادی در این نوع مدارس وارد می‌کند.
2796---0935
* خیلی از هم‌وطنان از شبکه‌های متعدد صدا و سیما و محتوای برنامه‌های در حال پخش از این شبکه‌ها اطلاع ندارند. چرا از شبکه سراسری تلویزیون و رادیو ایران در این مورد تبلیغ صورت نمی‌گیرد؟
8949---0912
* دولت مدعی است سرعت تورم را کند کرده و تورم از بالای 40 درصد به زیر 30 درصد و نقطه به نقطه به زیر 20 درصد رسیده ما که احساس نمی‌کنیم ولی کشیدن ترمز دستی پیشرفت علم و دانش هسته‌ای برای ملت ملموس‌تر است.
6333---0911
* بعضی از مدیران و مسئولین نه تنها برای حل معضل بدحجابی در جامعه کاری نمی‌کنند بلکه عملکردشان ترویج این مسائل شده است.
5397---0933
* داخل قطارهای مترو رسما به فروشگاه سیار تبدیل شده و با تردد ممتد خانم و آقای فروشنده آسایش و آرامش از مسافران سلب گردیده است. متاسفانه برخی گداهای آموزش دیده نیز با سوگند و تمسک به اسامی مقدس اهل بیت(ع) از مسافرین مترو اخاذی می‌کنند. از مسئولین امر درخواست رسیدگی دارم.
9912---0919
* بنویسید فساد موجود در فوتبال کشور باید چقدر هزینه روی دست نظام بگذارد تا مسئولین ما برای مبارزه با این فساد احساس مسئولیت بکنند و کاری انجام بدهند.
9489---0912
* در حالی که دولتمردان مدام از ترک خوردن تحریم‌ها سخن می‌گویند، همگان شاهدیم هرچند وقت یک بار مقامات آمریکا به لیست تحریم‌های ظالمانه خوداضافه می‌کنند.
حسین شاهی
* تحریم دوباره آمریکا علیه ایران در شرایط به  اصطلاح مذاکره نشان‌دهنده این امر شوم است که متاسفانه به تصور غربی‌ها عده‌ای در داخل آن‌چنان مرعوب غرب هستند و آن را خدای خود می‌پندارند که اگر بدتر از این تحریم‌ها هم اعمال نماید از خدا انگاری غرب و اعتماد بی‌حد و مرز به آن و مذاکره و چوب حراج زدن به عقیده مقاومت دست برنخواهند داشت.
1676---0910
* به وزیر محترم امور خارجه کشورمان عرض می‌کنم آمریکا به کدام قول‌های خود تا به حال عمل کرده است که حالا اگر قولی داد به آن عمل کند از قرارداد الجزایر بگیر تا به امروز. مگر این همه رهبری عزیز نمی‌فرمایند که اینها قابل اعتماد نیستند؟
علیمردانی
* به تدریج معلوم می‌شود خسارات وارده از سوی کسانی‌که دل در گرو غرب دارند با خسارتی که نیروهای داعش به جهان اسلام وارد می‌کنند یکی است و هر دو یک ماموریت را برای غربی‌ها انجام می‌دهند.
9915---0914
* برادر بزرگوار حاتمی‌کیا درود بر شما به خاطر ساخت فیلم‌های ارزشی. ان‌شاءالله با شهیدان محشور شوی.
محمود ایمان‌خانی
* از زمانی که دولت تدبیر و امید بر سر کار آمده تحریم‌های جدیدی افزوده شده است. تیم مذاکره‌کننده نیز بعد از هر تحریمی اعلام داشته‌اند ما تحریم جدید را تحمل نمی‌کنیم. باید گفت متاسفانه شما خواسته‌های طرف غربی به ویژه آمریکایی‌ها را پذیرفتید ولی انتقاد سازنده طرف دلسوزان ایران اسلامی را هرگز برنتافتید!
9590---0914
* آنچه که مدعیان اصلاحات به عنوان حقوق زن مطرح و دنبال می‌کنند بزرگ‌ترین ظلم در حق زنان می‌باشد. فقط پوشش حقوق به آن داده‌اند. باطن کارشان به اسارت گرفتن زنان است.
6293---0919
* چرا برنامه‌های فرهنگی به جای سرای محله و فرهنگسراها در مساجد که به قول امام راحل(ره) سنگرند برگزار نمی‌شود؟
5688---0919
* باید تدبیری اندیشیده شود تا در پایان هر دوره مجلس عملکرد نماینده هر شهر در طول آن دوره مورد ارزیابی قرار بگیرد و معلوم شود تا چه میزان در کار نمایندگی و وکالت مردم موفق عمل کرده است.
0685---0916
* اگر دولت و مسئولین تصمیم جدی برای انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی کشور داشته باشند، بهترین مسیر انتقال آب از این نقطه مسیر رودبار و گردنه کوهین در شهرستان قزوین است چرا که حداکثر ارتفاع در این مسیر از 1600 متر تجاوز نمی‌کند. این ویژگی هزینه پمپاژ آب را در حد قابل توجهی کاهش خواهد داد.
7902---0919
* قبول دارم که در طول سال‌های بعد از انقلاب زندگی مردم دچار تحول اساسی شده و در بعضی عرصه‌ها پیشرفت هم داشته‌ایم ولی بپذیریم که تورم و گرانی زندگی را بر شهروندان و هم‌وطنان سخت کرده است. از همه بیشتر قشر بازنشسته آسیب می‌بینند.
3912---0917
* از کجا معلوم شاید علت بعضی از مشکلاتی که دامنگیر جامعه شده است گناهانی باشد که در کشور به صورت امر عادی درآمده است و مسئولین نسبت به این معصیت‌های الهی بی‌تفاوت شده‌اند و احساس مسئولیت نمی‌کنند.
3991---0938
* دولت و مجلس برای افرادی که مشکل روانی دارند و با آلودگی صوتی از خودرو و ساختمان‌های مسکونی موجب سلب آسایش و آرامش مردم می‌شوند، تدبیری بیندیشند.
یک جانباز
* اگر بسته پیشنهادی دولت برای خروج از رکود اقتصادی با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هماهنگی داشته باشد می‌توان امیدوار بود که راهگشا باشد وگرنه باید کنار گذارده شود.
6263---0938
* اگر از دید بعضی، هدف این باشد که به قیمت تحقیر ایران و ایرانی با کشورهای غربی رابطه داشته باشیم چرا انقلاب کردیم و در طول دوران دفاع مقدس روی ارزش‌ها ایستادیم خود  رژیم گذشته این روابط گسترده با غربی‌ها را انجام می‌داد.
4789---0912
* خیلی از مطالب ارزشمند دوران دفاع مقدس که خاطره رزمندگان بجا مانده از جنگ می‌باشد به سبب شهادت جانبازان و یا فوت رزمندگان از بین رفته است غرض اینکه مسئولین امر همت کنند خاطرات رزمندگان در قید حیات را به شکل زیبا جمع‌آوری و در تاریخ ثبت نمایند.
2773---0913
* از قوه قضائیه انتظار رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی بدون هیچ مسامحه‌ای داریم. چون اگر فرزندان ما یک صدم بلکه یک هزارم فتنه‌گری‌های سیاسی اقتصادی وی را مرتکب شده بود به اصطلاح تکه بزرگ‌شان گوش آنها بود.
شا‌ه‌صاحبی
* همان‌گونه که در سطح کشور برای بهبود معتادان مواد مخدر کمپ‌های دولتی و غیردولتی وجود دارد ضروری است که برای حل مشکل انحراف فکری بعضی از افراد منحرف که می‌خواهند هدایت شده و از مسیر رفته برگردند مکان‌ها و بسترهایی وجود داشته باشد.
4063---0914
* در حالی که هیچ کدام از قراردادهای بین‌المللی، منطقه‌ای و منعقد شده بین چند کشور تضمین دائمی ندارند چگونه و با چه توجیهی آقای ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روی قول شفاهی رئيس‌جمهور آمریکا می‌خواهد حساب باز کند.
7814---0914
* ما به کنار، مسئولان خارجی که هر سال مرقد مطهر امام راحل(ره) را داربست‌بندی شده می‌بینند نمی‌گویند این چه مدیریتی است که بعد از 25 سال هنوز بنای حرم تمام نشده است؟ مسئولین تولیت حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی چه توجیهی دارند؟
5573---0918
* مسئولین آموزش و پرورش شهرستان تبریز پاسخ بدهند آیا پرو روپوش متحدالشکل دبیرستان دخترانه الزهراء توسط چند مرد خیاط کار درستی است؟ آیا در این شهرستان ما با قحطی خانم‌های خیاط مواجه هستیم که برای این کار از نامحرم استفاده کرده‌اند؟
3180---0914
* از رئیس‌جمهور محترم درخواست می‌شود برای معلمین بازنشسته پیش از موعد تدبیری نمایند. به خاطر مشکلات زیاد در 22 سالگی خدمت بازنشسته شدم ولی حقوق دریافتی جوابگوی زندگی ما نیست.
8494---0937
* ای کاش راه‌آهن با افزایش پی‌درپی قیمت بلیط قطار به تلاش برای تجهیز نمازخانه‌های مسیر تردد و خدمات‌دهی نیز می‌افزود.
8853---0912
* هر سال با خانواده خود به زیارت امام رضا(ع) می‌رفتم با افزایش 140درصدی قیمت بلیط در سال جاری و افزایش هزینه اسکان دیگر این توان رفتن به حج فقرا هم از ما سلب شد.
7416---0919
* فروشگاه شهروند میدان آرژانتین تهران به نمایشگاه لباس‌های جلف و زننده در تن مانکن‌ها تبدیل شده است. مسئولین امر توجه داشته باشند در مبارزه با فساد هر چه مماشات بکنند وضعیت اخلاقی جامعه بدتر خواهد شد.
9020---0912
* برای جلوگیری از هزینه‌های گزاف حفظ و نگهداری  فضای سبز پارک‌ها و معابر عمومی تهران و به جای صرف میلیاردها مترمکعب آب در سال برای چمن و درختان بی‌ثمر پیشنهاد می‌کنم این فضاها به بخش خصوصی واگذار شود تا با پرورش درختان مثمر و گیاه و سبزی‌های سالم زمینه اشتغالزایی نیز فراهم گردد.
8949---0912
* در خیابان معلم جنب آسمان نمای تهران مقبره دو شهیدگمنام واقع شده ولی برای ما مردم عادی جامعه امکان رفتن بر سر مزار این دو شهید و خواندن فاتحه وجود ندارد. هر روز از این مسیر عبور می‌کنم و از اینکه از زیارت نزدیک این دو شهید محروم هستم متاثر می‌شوم. امیدواریم با تدبیر مسئولین امر این مشکل مرتفع شود.
فرهادی
* فیش برق این دوره بنده 70 درصد افزایش یافته است. این افزایش‌ها شیب ملایم است؟ وزارت نیرو چه پاسخی برای ما دارد؟
2275---0913
* اجباری شدن تحصیل دانش‌آموزان تا پایان دوره متوسطه روش کارساز برای ریشه‌کنی بی‌سوادی و ارتقای فرهنگ در کشور است.
6263---0938
* بعضی از خانم‌های شاغل در داروخانه‌های سطح شهر مثل داروخانه ]...[  در منطقه پونک بزرگراه شهید اشرفی‌اصفهانی واقع در مقابل دادسرای قدس کاملا بی‌توجه به موضوع حجاب هستند. تذکر هم فایده نداشته است.
8113---0938
* زنگ خطر شبیخون و قتل عام و تهاجم فرهنگی دشمن را رهبری پیش از 2 دهه قبل به صدا درآوردند ولی متأسفانه مسئولین فرهنگی همچون آن وزیر ارشاد لندن‌نشین آن را به شوخی گرفتند و حال در بخش‌های جامعه اسلامی سبک زندگی غربی را به جای سبک اسلامی مشاهده می‌کنیم و این نتیجه اهمال و سستی دولتمردانی است که سوگند خوردند به آرمانهای انقلاب اسلامی و اعتلای آن اهتمام ورزند ولی فقط در حد سوگند باقی ماند. اکنون مهم این است که همه از گذشته درس بگیرند.
7250---0919 - 6960---0936-
 3025---0919
* پخش آیات شریف قرآن‌کریم و احادیث حضرات معصومین به صورت برنامه‌های کوتاه در فواصل برنامه‌های پربیننده تلویزیون بسیار آموزنده می‌باشد و روی مخاطب تأثیرگذار است.
6626---0938