kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۰۷
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۸
معاون درمان وزیر بهداشت خبر داد

گام وزارت بهداشت برای جذب بیماران خارجی

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: برنامه جامع و استاندارد بیمارستانی برای اخذ مجوز جذب بیمار خارجی به همه بیمارستان‌های کشور ابلاغ شد.


محمد آقاجانی در گفت‌وگو با فارس افزود: وزارت بهداشت برنامه جامع توسعه گردشگری سلامت را تدوین کرده و استانداردهای مراکز مجاز ارائه این خدمات هفته پیش به همه بیمارستان‌های دولتی و خصوصی ابلاغ شد.
وی ادامه داد: برنامه جامع گردشگری سلامت با همکاری وزارت بهداشت، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، سازمان نظام پزشکی و وزارت امور خارجه تدوین شده است و تمام الزامات ارائه خدمات درمانی به بیماران خارجی اعم از خدمات مربوط به ویزا، خدمات هتلینگ و پذیرش و استانداردهای درمانی در آن دیده شده است.
معاون درمان وزیر بهداشت اظهار داشت: با توجه به اینکه بیماران خارجی در مدت کوتاهی میهمان کشور ما هستند باید خدمات به نحوی ارائه شود که اعتماد آنان را به ارائه خدمات پزشکی و غیرپزشکی در کشور ما ایجاد کند.
وی گفت: بر اساس این برنامه مراکز متقاضی ارائه خدمات درمانی به بیماران خارجی باید دپارتمان توریسم درمانی داشته باشند و خدماتی را به بیماران خارجی ارائه کنند که مازاد بر نیاز بیماران داخلی باشد و در مورد خدماتی که بیماران کشورمان مشکل دارند و کمبود وجود دارد خدمات توریسم درمانی ارائه نمی‌شود.