kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۶۵
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷

حضور بانوان غیر ایرانی فارسی‌زبان در جایزه صفارزاده(اخبار ادبی و هنری)

در دومین کنگره ادبی و علمی طاهره صفارزاده، بانوان غیرایرانی فارسی‌زبان نیز حضور خواهند داشت.


علیرضا قزوه مدیر مركز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در نشست رسانه‌ای دومین كنگره ادبی و علمی طاهره صفارزاده عنوان كرد: صفارزاده به عنوان الگوی زن ایرانی اسلامی و شاخص‌ترین نماد زن هنرمند مسلمان مطرح است. او در زندگی خود بخش زیادی از عمرش را وقف هنر انقلاب و قرآن كرد. صفارزاده جایزه‌های بین‌المللی بسیاری را از آن خود كرد كه اكثر آن جوایز را كه شامل وجه مالی می‌شد قبول نمی‌كرد و به كسانی كه مستمند بودند، تقدیم می‌كرد.
مدیر مركز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با تاكید بر این كه صفارزاده در زندگی نیز بی‌نیاز بود عنوان كرد: ایشان هر چه داشتند وقف مجروحین و معلولین انقلاب اسلامی كردند؛ چرا كه معتقد بودند هر چه دارند از این افراد است.
وی افزود: در دومین كنگره ادبی طاهره‌ صفارزاده تلاش داریم تا جایزه تنها به یك ایرانی داده نشود بلكه آثار فارسی‌زبانان كشورهای دیگر را نیز بررسی می‌كنیم و امكان دارد شاعری از این كشور‌ها هم انتخاب شود. همچنین خیابان، بوستان یا میدانی در منطقه یک تهران به نام طاهره صفارزاده نامگذاری خواهد شد.
گفتنی است، این جایزه ادبی به همت دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری همزمان با هفتمین سالگرد درگذشت طاهره صفارزاده روز چهارم آبان در حوزه هنری برگزار می‌شود و تا 15 مهر نیز دبیرخانه جایزه آماده پذیرش آثار علاقه‌مندان برای شركت در این جایزه ادبی است.