kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۴۴
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶

نماینده وزارت نیرو: اعتبارات مسکن مهر پرداخت نشده است

جانشین نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در طرح مسکن مهر اعلام کرد اعتباری که مقرر بود دولت برای تکمیل مسکن مهر پرداخت کند، هنوز پرداخت نشده است.



عبدالله سرتیپ‌زاده این اظهارنظر را در گفت‌و‌گو با روزنامه دولت (ایران) بیان کرده است.
جانشین نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در طرح ملی مسکن مهر با بیان اینکه از ابتدای پروژه مسکن مهر برخی ناهماهنگی‌‌ها در اولویت‌‌بندی کلان پروژه‌‌ها موجب شده تا برخی از واحدهای آماده شده بدون آب و برق و فاضلاب بمانند و در عوض خدمات زیربنایی برخی واحدهای نیمه کاره تکمیل شود گفت: این نبود اولویت ‌بندی درست میان پروژه‌‌ها موجب شده تاکنون حدود 150هزار واحد مسکن مهر دارای خدمات زیربنایی داشته باشیم که هنوز از نظر پیشرفت فیزیکی در مرحله خوبی نیستند مثلاً امور روبنایی نظیر جاده ساخته نشده یا حتی پیشرفت در احداث ساختمان 70 درصد است اما زیرساخت‌های آب و برق و فاضلاب آن ایجاد شده است. وی افزود: از سوی دیگر می‌بینیم 200هزار واحد تکمیل شده یا در مرحله نهایی وجود دارد که هنوز شبکه آب و برق و فاضلاب آن تکمیل نشده و امکان واگذاری انشعاب برای آن وجود ندارد.
این مسئول با بیان اینکه وظایف سرمایه‌گذاری در بخش زیربنایی وزارت نیرو امسال تمام خواهد شد و سال آینده وزارت نیرو در مسکن مهر هزینه نخواهد کرد گفت: به نظر می‌رسد میزان سرمایه‌گذاری وزارت نیرو در امور زیربنایی مسکن مهر 300 میلیارد تومان شود.
جانشین نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در طرح ملی مسکن مهر تشریح کرد: امسال وظایف وزارت نیرو در مسکن مهر مشتمل بر ساخت شبکه‌های توزیع آب و توزیع برق و جمع‌آوری فاضلاب است که وزارت نیرو نیز در تأمین مالی آن سهم دارد اما سال آینده وظایف وزارت نیرو در بخش مسکن مهر تأمین پایدار آب و برق مسکن مهر و ساخت تصفیه خانه‌هاست و بدین جهت دیگر تأمین مالی از سوی وزارت نیرو صورت نخواهد گرفت.
سرتیپ‌زاده با بیان اینکه دولت هنوز سهم تقبل کرده خود را نپرداخته است گفت: دولت از محل بودجه عمومی خود باید تا این ماه 700 میلیارد تومان می‌پرداخت که این پرداخت بجز رقم اندکی محقق نشده است اما اگر این رقم پرداخت می‌شد ظرف یک ماه حداقل می‌توانستیم اقدامات اولیه زیرساختی واحدهای تکمیل شده را فراهم کنیم.
وی در ادامه با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در ملاقات رئیس جمهوری و هیئت وزیران در هفته دولت مبنی بر جدی‌تر گرفتن طرح‌های عمرانی گفت: دولت یازدهم برنامه‌ریزی دقیقی برای تکمیل واحدهای مسکن مهر کرده و نقشه راهی را ترسیم کرده است که در آن برآورد صحیحی از پروژه‌‌ها به تفکیک استان و پروژه در آن انجام شده و به نظر می‌رسد بزودی روند تأمین اعتبار پروژه‌‌ها و ساخت و ساز‌ها سرعت بگیرد.