kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۷۶۱
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۰

حملات سنگین ارتش عراق به مواضع داعش در غرب موصل

حمله ارتش عراق به غرب موصل باعث کشته شدن ده‌ها تروریست داعش و آزادسازی مناطق دیگری از این شهر شد.


عملیات پاکسازی شهرهای مختلف عراق از تروریست‌های داعش روز به روز شدت بیشتری به خود می‌گیرد و ارتش عراق با هر یورش خود تلفات زیادی بر این گروه تروریستی وارد می‌کند. تشکیل دولت جدید این کشور نیز باعث به وجود آمدن اجماع برای برخورد با این گروه شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در حملات هوایی به مراکز داعش در البعاج در غرب موصل بیش از چهل تروریست از جمله عبدالله علی ملقب به ابوبکر الخاتونی معاون ابوبکر البغدادی به هلاکت رسیدند.
منابع  امنیتی در استان صلاح‌الدین نیز از هلاکت 28 تروریست در حملات جنگنده‌های عراقی به منطقه الطینیه در بیجی شمال تکریت و انهدام هفت خودرو متعلق به آنها خبر دادند. همزمان منابع امنیتی به شکست داعش برای سومین بار در اعمال مقررات  منع آمد و شد در موصل به علت بی‌توجهی ساکنان به آن اشاره کردند. همچنین برخی منابع عراقی اعلام کرده‌اند که صبح دیروز مرکز اقتصادی تروریست‌های داعش در شمال موصل را هدف قرار دادند که بر اثر آن تعدادی از تکفیری‌ها به هلاکت رسیدند.
منابع وابسته به جریان صدر اما از هدف قرار دادن مراکز داعش در منطقه البحیرات در جرف‌الصخر در شمال بابل با خمپاره و هلاکت و زخمی شدن تعدادی از تروریست‌های تکفیری در این منطقه خبر دادند. خبر دیگر اینکه نیروهای پیشمرگ کرد یک گور دسته‌جمعی از قربانیان کشتار گروه داعش را در شهر زمار واقع در شمال عراق پیدا کردند. در همین حال یک منبع از عشایر عراق تایید کرد که یک گور دسته‌جمعی دیگری در نزدیکی شهر الحمیدات در شمال این کشور پیدا شده است.
ادامه واکنش‌ها
 به تشکیل دولت عراق
به دنبال رای اعتماد پارلمان عراق به کابینه حیدر العبادی به عنوان  نخست‌وزیر و آغاز به کار رسمی دولت جدید این کشور مقامات کشورهای مختلف و سازمان‌های بین‌المللی نسبت به این امر واکنش نشان دادند.
وزارت خارجه ترکیه با ابراز خشنودی از رای اعتماد مجلس عراق به کابینه حیدر العبادی برای دولت جدید این کشور آرزوی موفقیت کرد. وزارت خارجه ترکیه همچنین بر آمادگی این کشور برای همکاری با دولت جدید عراق و حمایت از یکپارچگی این کشور تاکید کرد.
دبیر کل ناتو نیز ضمن استقبال از تشکیل دولت جدید عراق از همه رهبران سیاسی این کشور خواست از دولت جدید حمایت کنند.
پیش از این نیز بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل و باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا تشکیل دولت جدید عراق را به حیدر العبادی تبریک گفته بودند.