kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۶۶۱
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱

اخبار کوتاه از فوتبال


فرکی به دیار زاینده رود رسید
سرمربی پیشین تیم فولادخوزستان که از ابتدای لیگ چهاردهم هدایت تیمی را برعهده نگرفته بود، به دنبال اختلافاتی که بین زلاتکو کرانچار و مسئولان باشگاه سپاهان ایجاد و منجر به قطع همکاری این مربی کروات با زردپوشان شد، به اصفهان رفت و با مسئولان این باشگاه برای هدایت سپاهان به توافق نهایی رسید. احمد سجادی، دستیار سال‌های اخیر حسین فرکی ضمن تایید این خبر عنوان کرد: فرکی دوشنبه شب عازم اصفهان شد تا با باشگاه سپاهان مذاکره کند. مذاکرات او هم نتیجه بخش بوده است. وی افزود: ظهر امروز با فرکی تماس داشتم. او گفت که آماده باش و شنبه به اصفهان بیا. سجادی تاکیدکرد: فرکی همراه با تیم به مشهد می‌رود. او به احتمال زیاد مقابل پدیده هم روی نیمکت خواهد نشست. وی درباره زمان قرارداد فرکی با سپاهان گفت: قرارداد این مربی با باشگاه سپاهان یک سال و نه ماه اعتبار دارد. قرار است کادر فنی را حسین فرکی، احمد خداداد و من تشکیل بدهند.
کارت خدمت 35 بازیکن دیگر مشکوک است
رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ از وجود یک فهرست 35 نفره دیگر از بازیکنانی که کارت پایان خدمت و معافیتشان مشکل دارد، خبر داد که باید وضعیت آن‌ها بررسی شود. غلامرضا بهروان درباره وجود یک فهرست دیگر از بازیکنانی که کارت معافیت آنان مشکل دارد اظهار کرد: به غیر از لیست 13 نفره‌ای که اسامی آن‌ها اعلام شد، یک لیست 35 نفره دیگر هم وجود دارد که در دست ما است. در این لیست بازیکنان مختلف اعم از ملی پوش و غیر ملی پوش، مشهور و غیر مشهور و غیره به دلایل مختلف از جمله جراحی‌های مغز و اعصاب، تکرر ادرار و سایر موارد معافیت گرفته‌اند. رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درخصوص اینکه حمیدرضا صدرالسادات رئیس نظام وظیفه ناجا گفته بود لیست دیگری از بازیکنان وجود ندارد، تاکید کرد: من غلامرضا بهروان هستم و حتما برای صحبت‌هایم سند و مدرک دارم. لیست 35 نفره از بازیکنان در فدراسیون موجود است و بعد از بررسی‌‌ها نتیجه اعلام خواهد شد.
صعود نوجوانان ایران به دور دوم
تیم فوتبال نوجوانان ایران در دومین دیدار خود در مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی آسیا در تایلند مقابل عربستان به پیروزی رسید. تیم ملی ایران در دومین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی زیر 16 سال آسیا 2014 تایلند به مصاف عربستان رفت. ایران در این بازی به پیروزی 2 بر یک رسید. نیمه اول این دیدار با پیروزی یک بر صفر عربستان روی گل عبدالله در دقیقه 41 به پایان رسیده بود. قبل از بازی ایران دو تیم سوریه و قطر به مصاف یکدیگر رفتند که به تساوی یک بر یک رسیدند. ایران در بازی اول خود قطر را با نتیجه 3 بر 2 شکست داد. با این پیروزی ایران 6 امتیازی شد و به صدر جدول رفت. سوریه با 2 امتیاز در رده دوم قرار دارد و عربستان و قطر با یک امتیاز در رده سوم و چهارم هستند. بازی سوم ایران روز پنج‌شنبه مقابل سوریه برگزار می‌شود. صعود ایران به عنوان تیم صدرنشین قطعی شده است.
تکذیب اولتیماتوم به دایی
سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید هیچ اولتیماتومی از سوی هیئت مدیره به علی دایی داده نشده و هیئت مدیره و کادر فنی در آرامش فعالیت خود را ادامه می‌دهند. محمد پنجعلی در مورد برخی از موارد مطرح شده مبنی بر اولتیماتوم هیئت مدیره به علی دایی نیز گفت: هیچ اولتیماتومی وجود ندارد. هیئت مدیره و کادر فنی با آرامش کار خود را دنبال می‌کنند و مباحث و شایعات اخیر مطرح شده درست نیست. پرسپولیس نیاز به حمایت هواداران دارد و هواداران باید از این تیم حمایت کنند. بازیکنان ما مشکلات مختلف از جمله مشکلات مالی را کنار گذاشته‌اند و تنها به فکر کسب نتیجه هستند.
مرفاوی در صبای قم ماندنی شد
صمد مرفاوی سرمربی مستعفی تیم فوتبال صبای قم که بعد از دیدار مقابل راه‌آهن استعفا کرده بود به حضور خود در این تیم ادامه میِ‌دهد. اکبر غمخوار رئیس هیئت مدیره باشگاه صبای قم با تائید این خبر گفت: یکسری سوءتفاهمات وجود داشته که برطرف شده و او از امروز(دیروز) در تمرینات صبای قم حاضر و به تمرینات ادامه می‌دهد.
قضاوت داوران ایرانی در فینال لیگ قهرمانان آسیا
داوران ایرانی یکی از دو بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا را قضاوت خواهند کرد. طبق تصمیم کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا، علیرضا فغانی، حسن کامرانی‌فر و رضا سخندان تیم داوری ایرانی فینال لیگ قهرمانان آسیا خواهند بود. گفتنی است تیم‌های الهلال عربستان، العین امارات، اف سی سئول کره جنوبی و وسترن سیتی استرالیا چهار تیمی هستند که در مرحله نیمه پایانی این دوره از لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند.