kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۶۴۹
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰
نماینده مجلس در واکنش به اظهارات هاشمی رفسنجانی:

پذیرش پروتکل الحاقی فاقد وجاهت قانونی است

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: اظهارات هاشمی رفسنجانی در مورد پذیرش پروتکل الحاقی وجاهت قانونی ندارد و مجلس هیچ‌گونه تعهد جدیدی را نمی‌پذیرد.


عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: مرجع پذیرش پروتکل الحاقی مجلس شورای اسلامی بوده و اظهارات هاشمی رفسنجانی در خصوص پذیرش پروتکل الحاقی فاقد وجاهت قانونی است.
وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی به هیچ عنوان تعهد جدیدی را نمی‌پذیرد، چرا که اعتمادی به طرف غربی نداریم و تا این‌جایی که پذیرفتیم نیز به جز تحریم چیز دیگری عاید کشور نشده است.
مصری با بیان اینکه فضای داخلی مجلس پذیرش تعهدات فعلی را هم ندارد، خاطرنشان کرد: باید برای مذاکرات 5+1 طرف ایرانی را تقویت کنیم، اما بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب هیچ اعتمادی به طرف غربی نداریم.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس ادامه داد: هر روز که می‌گذرد بیشتر مشخص می‌شود که طرف غربی مذاکرات قابل اعتماد نیستند و لگدهایی که طی مذاکرات می‌زنند نیز نشان‌دهنده عنادی است که با ایرانیان دارند و به موضوع هسته‌ای هیچ ارتباطی ندارد.
مصری در خصوص عملکرد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نیز گفت: تیم مذاکره‌کننده ایرانی با صبر و تحمل بالا، حضوری فعال در این عرصه داشته‌اند که توانسته‌اند شرایط تحمیلی طرف خارجی را تحمل کنند.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس افزود: اگر افراد دیگری بودند این‌چنین تحمل نمی‌کردند که با وجود نشستن پای میز مذاکره با غربی‌ها، از طرف دیگر با اعمال تحریم‌های جدید مواجه شوند.
وی توفیق مذاکرات هسته‌ای را برای ایران در این دانست که به جهان ثابت می‌شود ایران اسلامی اهل گفت‌وگو، منطق و مذاکرات است، اما مسئله هسته‌ای فقط بهانه‌ای برای غربی‌هاست.