kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۶۱۲
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰

دانشجوی شهید مصطفی هاشم‌لو(_دانشگاه در جبهه- 81)

شهيد مصطفي هاشم‌‌‌لو در نهمین روز از دی ماه 1345 در يكي از محله هاي جنوب تهران به دنيا آمد. وی دوران ابتدايي و راهنمايي را در مدرسه اسلامي و نمونه دولتي دانش اخوت واقع در خزانه بخارايي سپري نمود.



از همان دوران ابتداي تحصیل علاقه و شوق او به مسائل ديني در وجودش آشكار بود. بعد از طي دوران راهنمايي وارد هنرستان صنعتي حافظ شد و در رشته الكتروتكنيك مشغول به تحصيل گردید.
در عين حال از فراگيري علوم اسلامي نيز غافل نبود و در مسابقات حفظ قرآن و معارف اسلامي شركت مي كرد. علاقه‌اش به فراگيري علوم ديني او را به حوزه علميه شهيد باهنر تهران كشاند و بعد از چند سال تحصيل حوزوی، در كنكور سراسري دانشگاه شركت كرد و در رشته الهيات دانشگاه تهران مشغول تحصيل شد.
سال اول دانشگاه بود كه در دومين اعزام راهي جبهه هاي جنوب شدو در 17 تیرماه 1365 در عمليات كربلاي يك در منطقه عملیاتی مهران بر اثر اصابت تركش به درجه رفيع شهادت رسيد.
در بخش‌هایی از وصیت‌نامه شهید دانشجو
«مصطفی هاشم‌لو» آمده است:
آري رحمت و عنايت خداوندي شامل حال ما شد تا بتوانيم جز رزمندگان و مجاهدين في سبيل الله محسوب شويم و به ديار ديدار عاشقان با معشوق خود بشتابيم.
عزيزان! هر آنكس كه اكنون به ياري روح خدا برنخيزد، همانند كسي است كه به ياري خداوند متعال بر نخيزيده است. هر نفسي مرگ را خواهد چشيد و چه بهتر از اين سعادت كه خداوند جان انسان را بخرد.
خانواده محترم!‌ بدانيد من زنده هستم و هرگز نمرده ام اگر به قول خداوند سبحان اعتقاد داريد كه «و لا تحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتاً بل احياء عندَ ربِهم يرزقون»
مادرم!‌ مي دانم كه در فراق من ناراحت خواهي شد ولي بدان كه اگر صبر كني اجري عظيم در نزد خداوند خواهي داشت چراكه حضرت دوست مي فرمايد «ان الله مع الصابرين»
خواهر عزيزم!‌ بدان كه تنها راه پيروزي و موفقيت حفظ موازين اسلامي است و من دوست دارم مانند حضرت زينب(س) در فراق برادر خود صابر باشي.
و سخني با برادران مسجد! سعي كنيد در طول زندگي كسب نور نمائيد. اگر نور الهي در دلتان افتاد ديگر آرام و قرار نخواهيد داشت و درياي پر تلاطم وجود شما به حركت خواهد افتاد. اين نور در ترك محرمات است و انجام واجبات و اشتمال به مكارم الهي. سعي كنيد در زندگي صادق باشيد.