kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۲۳۲
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۸

برگزاری تظاهرات «برائت از پادشاه» در بحرین

مردم بحرین با برگزاری تظاهرات گسترده تحت عنوان «برائت از پادشاه» بار دیگر خواستار سرنگونی رژیم آل خلیفه شدند.


به گزارش خبرگزاری‌ها، هزاران نفر از مردم منامه پایتخت بحرین پس از برگزاری نماز جمعه به خیابان‌ها آمدند و اقدام به برگزاری تظاهرات گسترده تحت عنوان برائت از پادشاه بحرین کردند.
تظاهرکنندگان بار دیگر بر تحقق خواسته اصلی خود یعنی سرنگونی رژیم آل خلیفه تاکید کردند و اظهار داشتند تا رسیدن به هدف خیابان‌ها را ترک نخواهند کرد.
این تظاهرات با فراخوان جمعیت الوفاق بحرین که بزرگترین جنبش شیعی مخالف حکومت آل‌خلیفه است برگزار شد. تظاهرکنندگان همچنین به بازداشت‌های فعالان سیاسی به‌ویژه زندانیانی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند اعتراض کردند.
تظاهرکنندگان فریاد می‌زدند مقاومت بندهای زندان را از بین می‌برد، تسلیم نمی‌شویم و برای خواسته‌هایمان ایستادگی می‌کنیم.
مردم بحرین همچنین تصاویر مریم الخواجه و عبدالهادی الخواجه دو فعال سیاسی و حقوق بشری را که در زندان به سر می‌برند در دست داشتند و خواستار آزادی آنان شدند.
نظامیان آل خلیفه اما با حمله به تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم تعدادی را مجروح کردند. نیروهای امنیتی آل خلیفه برای پراکندن انقلابیون از گاز اشک‌آور استفاده کردند. سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیز اعلام کرد که مسئولیت نقض حقوق بشر در بحرین بر دوش همپیمانان غربی آن است.
این سازمان تاکید کرد که رژیم آل خلیفه در قبال مردم خود مرتکب نقض حقوق بشر می‌شود و جامعه جهانی به‌ویژه کشورهای غربی در قبال این نقض حقوق بشر ساکت مانده‌اند.
انقلاب فراگیر مردم بحرین از فوریه 2011 آغاز شده و منامه به جای گوش دادن به خواسته‌های معترضان ضمن در پیش گرفتن گزینه امنیتی در رویارویی با معترضان بسیاری از کشورهای غربی و عربی را برای خاموش کردن آتش این انقلاب به کمک گرفته که در جریان آن ده‌ها تن کشته و صدها تن از انقلابیون نیز زندانی شده‌اند.