kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۲۱۷
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۱
غرور کار دست ملی پوشان ایران داد

تقابل تیم ملی والیبال با بلژیک با انگیزه

تیم ملی والیبال ایران در چهارمین دیدار از مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی جهان از ساعت 19 امروز به مصاف بلژیک می‌رود.


تیم ملی والیبال ایران در چهارمین مسابقه خود از دور مقدماتی رقابت‌های قهرمانی جهان والیبال برابر بلژیک به میدان می‌رود. ملی پوشان ایران که در دو بازی نخست با پیروزی مقابل آمریکا و ایتالیا لقب غول کش مسابقات را بدست آورده بودند، در سومین بازی به فرانسه باختند و همه معادلات را بهم زدند. حالا شاگردان اسلوبودان کواچ خود را برای بازی با بلژیک آماده می‌کنند. تیمی که سال‌‌ها از عرصه مسابقات جهانی دور بوده و انگیزه زیادی برای نمایش توانایی‌هایش در این دوره دارد. بلژیک پیش از این 3 بر صفر پورتوریکو را شکست داده و مقابل آمریکا هم 3 بر 2 شکست خورده است.
آشنایی با بلژیک
والیبال بلژیک بعد از 32 سال به مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان راه یافته است. تیم ملی والیبال بلژیک تا کنون تنها در هفت دوره رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت کرده است که بهترین عنوان کسب شده این تیم در مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان به سال 1970 برمی‌گردد که این تیم رتبه هشتم جهان را به دست آورد. بلژیک تا سال 2014 حضور در لیگ جهانی والیبال را نیز تجربه نکرده بود و در سال 2014 که رقابت‌های لیگ جهانی در سه سطح برگزار شد، بلژیک نیز در لیگ جهانی حضور داشت. بلژیک در سال 2013 قهرمان مسابقات والیبال مردان اروپا شد و مدال طلای این رقابت‌ها را از آن خود کرد. به نوعی بازیکنان فعلی تیم بلژیک نسل طلایی والیبال این کشور را تشکیل می‌دهند. آنها انگیزه زیادی دارند که در مسابقات جهانی والیبال بار دیگر توانایی‌های خود را ثابت و از اعتبار قهرمانی در مسابقات اروپایی دفاع کنند.
شکست ناباورانه برابر فرانسه
تیم ملی ایران در شرایطی امروز با بلژیک دیدار می‌کند که پنجشنبه هفته گذشته در عین ناباوری مغلوب فرانسه شد. ملی پوشان ایران در این مسابقه با نتیجه 18-25، 25 - 14، 19-25، و 27-29 شکست خورد. والیبالیست‌های ایران که در دو بازی نخست با پیروزی مقابل ایتالیا و آمریکا لقب غول‌کش مسابقات را بدست آورده بودند، فرانسه را دست کم گرفتند و نتوانستند از سومین مسابقه خود امتیاز بگیرند.