kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۲۱۲
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۹

رونمایی از آمپول اسید لوکوفولین و کپسول شارک کارتیلاژ در تبریز

طی مراسمی در نمایشگاه بین‌المللی تبریز، از آمپول اسید لوکوفولین داروی درمان کم‌خونی در بیماران مبتلا به سرطان و کپسول شارک کارتیلاژ مورد استفاده در بیماری‌های التهابی مفاصل به عنوان مکمل تولید شده در داروسازی زهراوی تبریز رونمایی شد.

تبریز- خبرنگار کیهان:

در این مراسم معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و داروی کشور گفت: هم‌اکنون 18 قلم داروی نوترکیب و بیوتکنولوژی در ایران تولید می‌شود.
رسول دیناروند افزود: تا آخر سال 12 قلم دیگر به این تعداد افزوده خواهد شد. وی تصریح ساخت: وزارت بهداشت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان حمایت می‌کند.
دیناروند افزود: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان جدی گرفته شده است و ایران در زمینه تولید داروهایی با فناوری پیشرفته جزو کشورهای پیشگام شناخته می‌شود.
وی یادآور شد: امسال با وجود کاهش 30 درصدی واردات دارو، مردم احساس کمبود دارو نمی‌کنند. این مقام مسئول اظهار داشت: تورم در قیمت دارو 50 درصد کمتر از تورم در دیگر زمینه‌ها است.
رئیس سازمان غذا و داروی کشور گفت: سهم تولیدات صنعت دارویی از صنایع کشور حدود 15 درصد است که 10 درصد آن در آذربایجان شرقی تولید می‌شود.
در این مراسم همچنین از تخت بیمار آتریا که در شرکت سینا احمد آریا تبریز تولید می‌شود، بهره‌برداری شد. در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی پزشکی ایران استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، شیراز، لرستان، کرمان، یزد، تهران، خراسان رضوی و اصفهان و نیز کشورهای آمریکا، آلمان، دانمارک، فرانسه، ژاپن، سوئیس، ترکیه، چین و کره‌جنوبی با بیش از 200 واحد تولیدی در زمینه‌های تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، ارتوپدی، توریسم‌درمانی و نیز صنایع دارویی شرکت کردند.