kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۱۸۹
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲
وزیر ارشاد خطاب به ایوبی:

چرا فیلم سیاه ساخته می‌شود؟! (اخبار ادبی و هنری)

وزیر ارشاد از ارائه مجوز به دو فیلم سیاه و ضدایرانی انتقاد کرد.


علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگویی با بخش خبری 20 و 30 تلویزیون درباره حضور فیلم «قصه‌ها» در جشنواره فیلم ونیز گفت: این کاری است که باید با آن برخورد کرد. بعضی فیلم‌‌ها دست روی بعضی زخم‌‌ها و نقاط سیاه می‌گذارند و این نگاه را به دنیا عرضه می‌کنند که کار نادرستی است.الان داریم بحث می‌کنیم این فیلم نامناسبی است و چرا در صحنه بین‌المللی حضور پیدا می‌کند. بنده سئوالم این است که چرا به این فیلم مجوز ساخت داده شد.
وی ادامه می‌دهد: وزارت ارشاد مجوز می‌دهد شما در جشنواره‌ای شرکت کنید در حالی که برای این فیلم چنین مجوزی صادر نشده است. شخصی به عنوان کارگردان فیلم را در صحنه‌‌های بین‌المللی عرضه می‌کند تا یک جایزه‌ای بگیرد.
جنتی حتی در اعتراض به اعطای مجوز ساخت به فیلم «عصبانی نیستم» نیز گفته است: «من سوالم این است که چرا به این فیلم مجوز ساخت داده شده است، این فیلم در دوره وزارت فرهنگ و ارشاد قبلی مجوز ساخت گرفته است، و البته اگر قرار باشد این فیلم اکران شود باید تمام ضوابط و جوانب در نظر گرفته شود.»
گفتنی است سازمان سینمایی فعلی هر دو فیلم «قصه ها» و «عصبانی نیستم» در دوره اخیر جشنواره فیلم فجر پذیرفته شده و حتی یکی از آنها هم قرارداد نمایش عمومی خود را به ثبت رسانده است.