kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۱۷۲
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۲
استاندار خبر داد

اختصاص 60 میلیارد تومان خسارت به کشاورزان اصفهانی

استاندار اصفهان از اختصاص 60 میلیارد تومان به منظور جبران خسارات خشکسالی به کشاورزان اصفهانی خبر داد.

اصفهان- خبرنگار کیهان:

رسول زرگرپور سفر هیئت دولت را به اصفهان مثبت ارزیابی کرده و گفت: این سفر دستاوردهای بسیارمهمی برای رفع معضلات و مشکلات مردم به همراه داشت.
وی موافقت معاون اول رئیس‌جمهور با تشکیل ستاد ملی احیای حوزه آبریز زاینده‌رود، رفع توقف طرح تونل گلاب دو توسط وزیر نیرو، مسائل زیست‌محیطی تالاب گاوخونی و شورای عالی محیط زیست، احیای رودخانه زاینده‌رود و همچنین طرح سد و انتقال پروژه بهشت‌آباد و اختصاص آب برای کشت پاییزه کشاورزان، اختصاص 250 میلیارد تومان برای احداث کامل فاز یک مترو اصفهان و تکمیل ورزشگاه بزرگ نقش جهان را از مهم‌ترین دستاوردهای سفر دکتر اسحاق جهانگیری به اصفهان دانست.
وی گفت:‌ در این سفر وزیر نیرو آمادگی این وزارتخانه را برای تحویل آب پاییزه به کشاورزان اصفهانی اعلام کرد.
زرگرپور با اشاره به اختصاص 60 میلیارد تومانی دولت برای جبران خسارات خشکسالی به کشاورزان اصفهانی تصریح کرد: 30 میلیارد تومان آن به صورت مستقیم به کشاورزان پرداخت می‌شود و مابقی برای بخش‌های عمرانی و جبران خسارات هزینه می‌شود.
وی گفت: شاه‌کلید احیای حوزه آبریز زاینده‌رود، استقرار مدیریت واحد بر این حوزه است که وزارت نیرو با به‌کارگیری گروه مشاور بر روند برداشت‌های غیرمجاز از بالادست نظارت می‌کند.
استاندار اصفهان افزود: با بخشنامه وزیر نیرو، هرگونه بارگذاری جدید در حوزه آبریز زاینده‌رود و برداشت‌های جدید باید متوقف شود همچنین هرگونه اتصال، انشعاب برق درحوزه زاینده‌رود ممنوع شد و انشعابات چند ماه قبل نیز باید قطع شود.