kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۰
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۷
فارین پالیسی:

دادگاه‌های اروپا تحریم‌ها علیه ایران را ناعادلانه می‌دانند

فارین پالیسی در گزارشی نوشت؛ دادگاه‌های اروپایی تحریم‌ها علیه ایران را ناعادلانه و غیردموکراتیک می‌دانند و در تلاش برای رفع آنها هستند.
فارین پالیسی در گزارشی نوشت؛ دادگاه‌های اروپایی تحریم‌ها علیه ایران را ناعادلانه و غیردموکراتیک می‌دانند و در تلاش برای رفع آنها هستند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، نشریه فارین پالیسی در گزارشی به قلم «کالم لینچ» نوشت؛ طی پانزده سال گذشته آمریکا با توسل به بهانه ادامه برنامه هسته‌ای ایران تحریم‌هایی را علیه ایران تحمیل کرده است. با این حال اخیرا شماری از دادگاه‌های اروپا طی احکامی همین تحریم‌ها را اساسا ناعادلانه و غیردموکراتیک توصیف کرده‌اند. این دادگاه‌ها می‌گویند این تحریم‌ها فرایندهای عادی را مختل کرده‌اند و افراد تحریم شده را در سیاهچالی قرار داده است که هیچ حقی برای به چالش کشیدن مدارکی که بر ضد آنها ارائه شده است، ندارند.
قضات اروپایی اخیرا حکم مسدود شدن اموال برخی از افراد تحریم شده ایرانی را لغو کرده‌اند و دولت‌های اروپایی در حال اعمال فشار به سازمان ملل برای اصلاح نظام تحریم‌ها هستند تا به افراد این حق را بدهد که تحریم‌ها را به چالش بکشند.
به نوشته فارین پالیسی؛ «نگران‌کننده‌ترین مسئله برای سیاست‌گذاران آمریکایی و اروپایی حکم ماه سپتامبر دومین دادگاه قدرتمند اروپا یعنی دادگاه عمومی اتحادیه اروپا بود که تصمیم اتحادیه اروپا برای مسدود کردن اموال یک بانکدار ایرانی و هفت بانک، بیمه‌گذار و شرکت‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را لغو کرد. با این حال اتحادیه اروپا در حال حاضر این حکم را به چالش کشیده است.
این اختلافات و جنجال‌ها درباره تحریم‌های ایران در دوره زمانی بسیار حساسی صورت گرفته است. تحریم‌هایی که بر ضد ایران و افراد مرتبط با برنامه هسته‌ای این کشور اعمال شده است به طور گسترده‌ای عامل اصلی مذاکرات کنونی درباره برنامه هسته‌ای ایران ادعا می‌شود. نمایندگان آمریکایی تهدید کرده‌اند در صورتی که توافق کنونی طبق میل آنها پیش نرود تحریم‌های جدیدی اعمال خواهند کرد.»