kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۵۴
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۰
درباره مجوز به مجرمین فراری

معاون فرهنگی وزارت ارشاد خبرنگاران را قانع نکرد!(اخبار ادبی و هنری)

سیدعباس صالحی در نشست خبری خود با موج انتقادات نماینده‌های رسانه‌‌ها به ارائه مجوز به نویسنده‌های ضدانقلاب مواجه شد و با دادن پاسخ‌هایی کلی نتوانست خبرنگاران را قانع کند.
به گزارش خبرنگار کیهان، در نشست خبری سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد عملکرد یکساله معاونت فرهنگی توسط مدیران این معاونت عنوان شد.
در این نشست سیدعباس صالحی  از رسانه به عنوان  ناظر چهارم  و مکمل  یاد کرد  و گفت: رویکرد ما توجه به عدالت فرهنگی است. در این راستا با امضای تفاهم‌نامه با استان‌‌ها حدود 16 میلیارد تومان به آنها اختصاص پیدا کرده است. توجه به حوزه فارسی‌زبان، امضای تفاهم‌نامه با سازمان فرهنگ و ارتباطات و یونسکو از دیگر اقدامات ما در این زمینه بوده است.
معاون فرهنگی وزیر ارشاد درباره زمان صدور مجوز کتاب نیز گفت: ملتزم خواهیم بود فرایند بررسی کتاب حداقل دو ماهه باشد. التزام ما بر بررسی یک‌ ماهه است اما با مجوز خاص حداکثر طی دو ماه بررسی‌‌ها انجام می‌شود و کتاب‌‌ها بیش از این بلاتکلیف نخواهد بود.
سید عباس صالحی اظهار داشت: باید فضایی در چاپ و نشر ایجاد  شود  که کار‌ها به خارج از تهران نیز منتقل شود، امروز چاپ و نشر می‌تواند محور دیپلماسی فرهنگی باشد.
سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد در پاسخ به سؤالی که به علت مجوز گرفتن آثار نویسنده‌های ضد انقلابی چون میر فطروس، رضا براهنی و کتابی درباره اسماعیل خویی شاعر ملحد فراری می‌پرداخت، گفت: نسبت به این مسئله یقین داشته‌ایم که بر اساس متنی که در ضوابط آمده و با نگاه به محتوا کتاب بررسی می‌شود. ما کاری به نویسنده نداریم! بلکه با توجه به فهم از ضوابط نشر می‌خواهیم به مُر قانون عمل کنیم چرا که باید بدانید قانون بد بهتر از بی‌قانونی است ولی احتیاج به تشویق آن داریم و فهم از ضوابط نشر تا الان این بوده که محتوا را بنگریم.
وی ادامه داد: برخی‌‌ها می‌گویند باید به مولد هم نگاه کنیم و ما این بحث و فهم را به هیئت نظارت ارجاع می‌دهیم چون ساختار قانونی بهترین فصل‌الخطاب است و نباید بحث‌‌ها را به سمت لجاجت برد.
ظاهراً با توجه به فهم مسئولان ارشاد از قانون و خلأ‌های قانونی، بدنام‌ترین عناصر هم می‌توانند در ایران دست به انتشار آثار خود بزنند!