kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۲۷
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۹
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

تیم مذاکره‌کننده نسبت به وضع تحریم‌های جدید واکنش نشان دهد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه باید تیم مذاکره‌کننده نسبت به وضع تحریم‌های جدید و نقض مذاکرات از سوی طرف مقابل واکنش جدی نشان دهد، گفت: امروز با وجود این شرایط از تیم مذاکره‌کننده انتظار واکنش مناسب داریم.
محمدرضا محسنی‌ثانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با بیان اینکه متاسفانه مکررا شاهد نقض مذاکرات و توافق‌های انجام شده در ژنو از طریق آمریکا هستیم، اظهار کرد: آنچه امروز از برآیند مذاکرات مشاهده می‌شود، این بوده که به تواتر توسط آمریکا توافق نقض شده و اضافه کردن 28 شرکت جدید ایرانی به لیست تحریم‌ها خود گواه بر این مطلب است.
وی  افزود: این نقض‌های پیاپی و تحریم‌های جدید نشان می‌دهد آمریکایی‌ها با تفسیر و قرائت‌های مختلف از مذاکرات به دنبال بهانه‌جویی هستند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید تیم مذاکره‌کننده نسبت به وضع تحریم‌های جدید و نقض مذاکرات از سوی طرف مقابل واکنش جدی نشان دهد، گفت: امروز با وجود این شرایط از تیم مذاکره‌کننده انتظار رفتار و واکنش مناسب داشته و از هرگونه پیشروی این شرایط پیشگیری شود.
محسنی‌ثانی خاطرنشان کرد: نباید بیش از این در راستای توافقات انجام شده و از آن سو نقض‌های متواتر طرف مقابل سکوت کرده و در چنین مسیری نباید بیش از این حرکت کرد.
وی یادآور شد: ما از این پس در حوزه هسته‌ای باید در راستای حقوق و مطالبات خود و آنچه در NPT  برای کشورهای عضو آمده حرکت و همچنان به مسئله توسعه سانتریفیوژها و انجام تحقیقات نیز توجه شود، اما همکاری و توافق از مسیر مذاکرات باید تعلیق شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکا خود ناقض مذاکرات بوده و امروز تمام دنیا به این نکته رسیده که آمریکا می‌خواهد مذاکرات را به چالش بکشد و در چنین شرایطی تیم مذاکره‌کننده باید ادامه مذاکرات را به حالت تعلیق نگهدارد.