kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۱۱
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۰

اصرار کامرون بر استعفای رئیس پلیس روترهام

نخست‌وزیر انگلیس در پی رسوایی افشای قصور پلیس در مورد آزار جنسی 1400 کودک در شهر روترهام، از کمیسر پلیس منطقه «یورکشایر» جنوبی خواست تا استعفا داده و مسئولیت کامل آن را بپذیرد.
به گزارش ایندیپندنت، «دیوید کامرون»، نخست‌وزیر انگلیس از «شاون رایت»، کمیسر پلیس منطقه یورکشایر جنوبی خواست تا استعفا دهد و مسئولیت آن را پذیرا باشد.
دخالت نخست‌وزیر انگلیس در این ماجرا در پی افشای یک گزارش در مورد آزار و اذیت 1400 کودک در منطقه روترهام طی 16 سال گذشته رخ داد.
«شاون رایت»، عضو سابق شورای محلی روترهام و مسئول سابق خدمات کودکان این منطقه در سال‌های 2005 تا 2010 بوده است و در سال 2012 تصدی پست کمیسیونر پلیس این منطقه را عهده‌دار شد.
به‌تازگی گزارشی منتشر شده است که نشان می‌دهد 1400 کودک در سال‌های بین 1997 تا 2013 مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند اما پلیس به اطلاعات مربوط به این موضوع بی‌توجه بوده یا عمدا آنها را از بین برده است.
ترزا می وزیر کشور انگلیس نیز در واکنش به افشاگری، با محکوم کردن مقامات شهر روترهام که نتوانستند در قبال سوءاستفاده جنسی از 1400 کودک اقدام کنند، گفت: تمام مقاماتی که این آزار جنسی را نادیده گرفتند باید کناره‌گیری کنند.