kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۸۶
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰

کوتاه از شهرستان ها


استقبال از انتقاد سازنده
فولادشهر- خبرنگار کیهان: شهردار فولادشهر در یک نشست خبری با حضور خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اصفهان، ضمن برشمردن مشکلات شهری از خبرنگاران درخواست کرد تا مشکلات شهر را برای شهرداری بازگو کرده و نقد سازنده‌ای در راستای اصلاح سیستم این نهاد داشته باشند.
حسین امیری، مشکل بزرگ شهر را چند پارگی مدیریت شهری دانست و گفت: فولادشهر به دلیل عدم هماهنگی و تناسب سازمانی شهرداری و شرکت عمران به صورت دو وجهی اداره می‌شود که امیدواریم وزارت راه و شهرسازی تصمیم درستی در زمینه واگذاری مدیریت شهر به شهرداری اتخاذ کند.
بررسی مشکلات مردم خارگ
بوشهر- خبرنگار کیهان: نماینده مردم بوشهر درمجلس خبرنگان رهبری در دیدار با مسئولان خارگ گفت: مطالبات شهرداری از عوارضات قانونی، حق‌آلایندگی، مشکلات فرهنگی، اشتغال جوانان، مسکن مهر، اسناد مالکیت، منازل مسکونی، ارزش افزوده، آلودگی صیدگاه‌های ماهی، استقرار آبفا، فرمانداری ویژه، طرح جامع شهری، بازسازی مدارس خارگ، اختصاص اعتبارات، بیمارستان و مشکلات درمانی، ایجاد جاذبه و انگیزه برای حضور کارکنان، از جمله مشکلات این جزیره است.
آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: امیدوارم تا پایان سال جاری برخی از این مشکلات حل شود.
راهیابی به مسابقات جهانی
سمنان- خبرنگار کیهان: معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، از راهیابی تیم لیگ علمی دبیرستان شهید بهشتی سمنان در دوره دوم متوسطه در رشته شیمی به مرحله جهانی این مسابقات خبر داد.
حسین فولادیان با اعلام این خبر افزود: مرحله جهانی مسابقات از تاریخ اول تا سوم شهریورماه با حضور 8 کشور جهان به میزبانی ایران در تهران برگزار خواهد شد.
شرکت در اردوی بسیج سازندگی
همدان: خبرنگار کیهان: فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اعلام کرد: امسال، تعداد 41هزار و 200 نفر در اردوهای بسیج سازندگی استان فعالیت دارند.
سرتیپ ابوحمزه افزود: اعزام گروه‌های بسیج سازندگی در قالب 58 گروه جهادی دانشجویی، 132گروه جهادی اقشار بسیج با اعزام یک روزه، 134 گروه اقشار با اعزام 7 روزه، 16 گروه بسیج مهندسان و معماران، 168گروه بهداشتی و درمانی بسیج پزشکان، به نقاط مختلف استان به ویژه مناطق محروم و روستاها درحال انجام است.
فرمانده سپاه استان همدان خاطر نشان ساخت: درجهت توجه به مبحث اقتصاد مقاومتی سپاه فعالیت‌هایی از قبیل توسعه دامداری، شیلات، زنبورداری، صنایع‌دستی، گلخانه و... را در روستاها انجام می‌دهد.
وی اضافه کرد: در همین راستا جمعا به یک هزار و 649 طرح به میزان 8 میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه و 100 میلیارد ریال نیز در قالب سایر عقود اسلامی به صورت وام پرداخت شده است تا به اشتغال‌زایی و خودکفایی مناطق استان کمک کنند.
تجلیل از پیرترین مادر شهید
مانه و سملقان- خبرنگار کیهان: پیرترین مادر شهید کشور با 115 سال سن در روستای حسگاه از توابع شهرستان مانه و سملقان زندگی می‌کند.
گلنسا پاکدل مادر شهید مهراب باقریان است که در سال 1366 در جریان جنگ تحمیلی به درجه رفیع شهادت نایل شد.
طی مراسمی با حضور سرهنگ واحدی جانشین فرمانده تیپ یک لشکر 30 و مسئولان شهرستان از این مادر شهید تجلیل شد.
احداث استخر آب کشاورزی
سمنان- خبرنگار کیهان: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان از اتمام عملیات احداث سه باب استخر ذخیره آب کشاورزی در این شهرستان خبر داد.
علیان‌نژاد در مورد اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در شهرستان در طول یک ماه گفت: اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در سطح بیش از 80 هکتار از باغ‌های شهرستان نیز در کمیته شهرستان تصویب شد که با تصویب نهائی بیش از 4 میلیارد و 600 میلیون ریال از محل اعتبارات بلاعوض دولتی برای آن هزینه خواهد شد و بخشی از هزینه‌ها نیز از سوی بهره‌برداران تامین می‌شود.
موفقیت دانش‌آموز وبلاگ‌نویس
سمنان- خبرنگار کیهان: دانش‌آموز سمنانی موفق به کسب مقام اول مرحله کشوری مسابقات فرهنگی هنری، رشته وبلاگ‌نویسی شد.
مرحله کشوری مسابقات فرهنگی هنری در مرداد ماه سال جاری در شهر اصفهان برگزار شد که از شهرستان میامی دو دانش‌آموز دبیرستان شهید هاشمی‌نژاد به این مسابقات اعزام شدند.
علیرضا آقایی دانش‌آموز پایه دوم متوسطه با وبلاگ در امتداد انقلاب موفق به کسب رتبه اول شد.
برپایی مراسم طرح نشاط معنوی
بادرود- خبرنگار کیهان: مراسم پایانی طرح نشاط معنوی با حضور جمعی از مسئولان بخش بادرود در آستان مقدس آقاعلی عباس(ع) برگزار شد.
حجت‌الاسلام ولی‌الله روان سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه بادرود در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها وعملکرد اوقاف طی یک سال کاری گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف و ماموریت‌های محوله به اوقاف اجرای برنامه‌های قرآنی است.
در پایان مراسم که با حضور امام جمعه و بخشدار برگزار شد، از روحانیان، مربیان برتر و دانش‌آموزانی که در کلاس‌های طرح نشاط معنوی به صورت فعال شرکت کرده بودند، تقدیر شد.
تاکید بر معضل بیکاری
کرمانشاه- خبرنگار کیهان: استاندار کرمانشاه در دیدار با مدیرکل اداره کار، رفاه و تعاون استان گفت: مشکل اساسی کرمانشاه بیکاری است، و دیگر مشکلات استان از آن نشأت می‌گیرد.
ابراهیم بابادیی با تاکید بر اینکه جلسات شورای اداری اشتغال باید هر هفته برگزار شود یادآور شد: باید از هر فرصتی برای ایجاد اشتغال استفاده کرد.
گزارش تخلف با سامانه 110120
اصفهان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان از راه‌اندازی سامانه تلفنی رسیدگی به تخلفات ناوگان اتوبوس‌های مسافربری در این پلیس خبر داد.
«سرهنگ رضا رضایی» با بیان این مطلب اظهار داشت: پس از وقوع چندین مورد حادثه برای اتوبوس‌های مسافربری در جاده‌های کشور طی سال 92، پلیس راه استان اصفهان در راستای کاهش این گونه حوادث سختگیری‌های شدیدتری را برای رانندگان ناوگان اتوبوس‌های مسافربری اعمال کرد.
وی افزود: در این زمینه سامانه تلفنی رسیدگی به تخلفات اتوبوس‌های مسافربری به شماره «110120» در این پلیس راه‌اندازی شده و این پلیس مصمم است در طرح تابستانه که تا اول مهرماه ادامه دارد و بیشتر مردم در ماه آخر تابستان از این ناوگان برای رفتن به مسافرت استفاده می‌کنند، با تخلفات آنان برخورد کند.