kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۶۵
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۱

نیروهای مسلح سوریه راه‌های تدارکاتی تروریست‌ها را بستند

نیروهای ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود در مناطق مختلف سوریه موفق شدند راه‌های کمک‌رسانی گروه‌های تروریستی را قطع کنند و تعداد زیادی از آنها را به هلاکت برسانند.



به گزارش خبرگزاری‌ها، یگان‌های ویژه ارتش سوریه ضمن پیشروی در مناطق اطراف فرودگاه نظامی «طبقه» در استان الرقه موفق شدند دو شهرک نزدیک این فرودگاه را آزاد کنند.
در این پیشروی نیروهای ارتش موفق شدند راه‌های امداد‌رسانی تروریست‌ها به شهر طبقه را مسدود کنند و ده‌ها تروریست تکفیری وابسته به داعش را به هلاکت برسانند. تعدادی دیگر از تروریست‌ها به سمت منطقه العلم فرار کردند تا تمام روستاهای واقع در غرب فرودگاه نظامی طبقه از عناصر مسلح پاکسازی شوند و در کنترل ارتش سوریه قرار گیرند.
این در حالی است که نیروی هوایی ارتش سوریه با مشارکت در این عملیات یک کاروان خودروهای وابسته به گروه تکفیری داعش را به همراه تجهیزات نظامی که حمل می‌کرد در شهر طبقه هدف قرار داد و منهدم کرد.
از سوی دیگر، با آزادسازی شهرک استراتژیک ملیحه در غوطه شرقی دمشق عملیات سپر پایتخت وارد مرحله دوم شد تا امنیت دمشق بیش از پیش تامین شود.
پیشروی ارتش سوریه در منطقه غوطه شرقی به دلیل در بند اسارت بودن شماری از غیرنظامیان توسط گروه‌های مسلح منطقه و استفاده از آنها به عنوان سپر انسانی است.
در ادامه عملیات سپر پایتخت که ارتش سوریه در حومه شرقی و غربی دمشق به اجرا گذاشته است یگان‌های ارتش سوریه عملیاتی را در سلسله کوه‌های «هریره» در نزدیکی شهر الزبدانی در غرب دمشق اجرا کرده و شماری از عناصر وابسته به گروه تروریستی القاعده و جبهه النصره را به هلاکت رساندند.
در پی پیروزی‌های پی‌درپی ارتش سوریه در مناطق مختلف این کشور 525 فرد مسلح خود را تسلیم ارتش این کشور کردند و سلاح های خود را به طرف‌های ذی‌ربط تحویل دادند.
همچنین منابع رسمی سوریه از اجرای آشتی در یکی از محله‌های جنوبی شهر دمشق بین دولت و عناصر مسلح خبر دادند.
توافقنامه آشتی بعد از کنترل نیروهای ارتش سوریه در شهرک راهبردی ملیحه در جنوب پایتخت در پی نبردهای شدید چندین‌ماه با عناصر مسلح مخالف حاصل شد.
سایر رویدادها
* باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا با صدور بیانیه‌ای از نابودی آخرین بخش از مواد شیمیایی سوریه استقبال کرد.
* اداره حمل و نقل فدرال آمریکا به دلیل جنگ در سوریه همه شرکت‌های هواپیمایی خود را از پرواز بر فراز آسمان این کشور منع کرد.
* ساکنان یک روستا در مرز سوریه با ترکیه اعلام کردند آنکارا کمک‌های نظامی به تروریست‌ها در سوریه ارسال می‌کرده است.