kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۸۸
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲

کوتاه از ایران


تشکیل قرارگاه فرهنگی
سرویس شهرستان‌ها:  تولیت متولی مسجد مقدس جمکران گفت: رمز موفقیت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در برابر دشمنان، تهاجمی بودن ایشان در برابر جبهه استکبار بوده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان در آیین افتتاح قرارگاه فرهنگی منتظران مهدی افزود: در مقابل تهاجم فرهنگی نباید حالت دفاعی بلکه باید حالت تهاجمی داشت.
وی تشکیل قرارگاه فرهنگی را ضروری دانست و افزود: در مقابله با جنگ فراگیر که دشمن بر ملت‌های اسلامی و مستضعف تحمیل کرده و هر روز با تکنولوژی جدید بر ابعاد آن افزوده می‌شود، کار پراکنده، ناقص و انفرادی بازده مطلوب نخواهد داشت.
اختصاص بودجه
بوشهر- تسنیم: معاون استاندار بوشهر گفت: این استان در بخش سیلاب‌های مخرب رتبه دوم را در کشور دارد به همین جهت امسال 8 میلیارد دلار برای مهار آب‌های مرزی به استان‌های جنوبی تخصیص یافته است.
رضا عوض‌پور با اشاره به تصویب بندر آزاد تجاری بوشهر در هیئت دولت افزود: این مهم اتفاق بزرگی در راستای توسعه استان بوشهر به شمار می‌رود ضمن اینکه طرح توسعه بندر بوشهر سبب جذب سرمایه‌گذاران و تقویت فعالیت‌های اقتصادی می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر، گفت: منطقه ویژه اقتصادی امسال در شمال استان بوشهر اجرایی می‌شود و این منطقه به تقویت معیشت مردم و اقتصاد استان بوشهر کمک زیادی می‌کند.
برنامه خودکفایی در تولید گندم
قم- باشگاه خبرنگاران: معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: خودکفایی در محصولات کشاورزی یکی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است و ما امیدواریم که تا پنج سال آینده به خودکفایی گندم در کشور برسیم.
محمدعلی جوادی اظهار کرد: بخش کشاورزی در سال‌های اخیر با مشکل کمبود بودجه مواجه شده بود، اما ما در سال جاری توانستیم با کمک مسئولان بخشی از مشکلات را در حوزه بودجه بخش کشاورزی حل کنیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره مشکل آب در کشور گفت: یکی از مشکلات بزرگ بخش کشاورزی بحث کمبود آب است که ما به دنبال حل این مشکل هستیم، در این راستا قرار است که با هزینه 8 میلیارد دلاری از خروج آب رودهای مرزی به خارج از کشور ممانعت شود و از آب این رودها برای آب آشامیدنی مردم و بخش کشاورزی استفاده شود.
استقبال از کاروان راهیان‌نور
ارومیه- واحد مرکزی خبر: مسئول راهیان‌نور سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: راهیان‌نور یک حرکت فراملی است. یعقوب سلیمانی در نشست‌ هماهنگی اردوهای راهیان‌نور شمال غرب در ارومیه افزود: میزان استقبال از کاروان‌های راهیان‌نور بالاست به گونه‌ای که شاهد حضور 22 ملیت مختلف برای دیدار از مناطق عملیاتی در قالب این کاروان‌ها هستیم. وی تاکید کرد:استقبال ملت‌های مختلف از کاروان‌های راهیان‌نور نشان از اقتدار جمهوری اسلامی ایران و امنیتی دارد که در مناطق مختلف کشور برقرار است و موجب شده تا یک نگاه فراملی به راهیان نور حاکم باشد.
هدف‌گذاری برای جمع‌آوری زکات
زنجان- واحد مرکزی خبر: مدیرکل امور اجرایی زکات کشور گفت: شورای زکات کشور جمع‌آوری 230 میلیارد تومان زکات را امسال هدفگذاری کرده است. بنی‌لو افزود: زکات جمع‌آوری شده در امور مختلفی چون هزینه در مناطق محروم روستایی، احداث پل، خانه عالم روستایی، غسالخانه و طرح‌های عمرانی دیگر هزینه می‌شود. وی گفت: سال گذشته میزان هدفگذاری جمع‌آوری زکات 178 میلیارد تومان بود که این میزان با افزایش 100 میلیارد تومانی به 270 میلیارد تومان رسید.