kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۵۰
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰

سیاستمدار فرانسوی: نگذاریم اروپا به ایالت پنجاه‌ویکم آمریکا تبدیل شود

سیاستمدار مشهور فرانسوی تحریم‌های آمریکا علیه دیگر کشورها را به منزله «اعلان جنگ» دانست و از همه کسانی که عاشق اروپا هستند خواست، برای رهایی از «اقدامات غیرمنطقی» کاخ سفید در تحریم سایر کشورها تلاش کنند.


«فیلیپه دی ویلیرس»، سیاستمدار و کارآفرین برجسته فرانسوی در مصاحبه با روزنامه «فیگارو» پیروی کشورهای اروپایی از سیاست‌های آمریکا را به نقد کشید و تصریح کرد، اروپا در خطر تبدیل شدن به یکی از ایالت‌های آمریکاست.
به گزارش تسنیم، وی در ادامه به سیاست «تحریم» اشاره کرد که آمریکایی‌ها با سوءاستفاده از آن علیه دیگر کشورها وارد  می‌شوند. «ویلیرس» گفت: «تحریم‌ها اعلان جنگ است. همه کسانی که عاشق اروپا و روسیه هستند خواستار رهایی از این دور باطل هستند... اقدامات آمریکا در این زمینه نیز غیرمنطقی است. این کشور می‌خواهد همه جهان تابع نظراتش باشند.»
این سیاستمدار فرانسوی در ادامه به نوع رویکرد کاخ سفید در مواجهه با بحران اوکراین پرداخت و گفت: «آمریکا نه تنها می‌خواهد اوکراین را به سوی ناتو بکشاند، بلکه خواستار اعمال و تحمیل الگو و مدل اجتماعی خود بر این کشور است.» وی آمریکا را به «تلاش برای راه‌ انداختن جنگ در مناطق مختلف جهان متهم کرد» و در تأیید اظهاراتش اضافه کرد: آمریکا فقط با راه‌اندازی جنگ می‌تواند مشکل بدهی‌‌های کلان و عظیم خود را حل کند.
«ویلیرس» در پایان ضمن ابراز تأسف از اینکه اروپا به جای عمل کردن به نفع خود، به نفع آمریکا عمل می‌کند، هشدار داد اروپا در خطر تبدیل شدن به ایالت پنجاه‌ویکم آمریکاست. به اعتقاد «ویلیرس» «اروپا نباید بدون روسیه کارهای خود را پیش ببرد و نباید به خاطر آمریکا از این کشور چشم‌پوشی کند.»