kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۳۶۵
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴

اخبار کوتاه از فوتبال



اعلام برنامه یک هشتم نهایی جام حذفی
برنامه مسابقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی(یادواره آزادساز خرمشهر) فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ اعلام شد.
پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
*گل گهر سیرجان...............................................پارس جنوبی جم(ساعت ۲۰:۳۰)
 *خیبر خرم‌آباد..........................................................صنعت نفت آبادان(ساعت ۲۱)
*نساجی مازندران..........................................................ملوان بندر انزلی(ساعت ۲۱)
*خوشه طلایی ساوه......................................................سپاهان اصفهان(ساعت ۲۱)
زمان چهار مسابقه زیر به دلیل حضور چهار تیم استقلال، تراکتور تبریز، پرسپولیس و فولاد خوزستان در لیگ قهرمانان آسیا متعاقبا اعلام خواهد شد:
*آلومینیوم اراک.............................تراکتور تبریز(ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک)
*شاهین بندر عامری..............پرسپولیس تهران(ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر)
*استقلال تهران.....................................ذوب آهن اصفهان(ورزشگاه آزادی تهران)
*قشقایی شیراز...............فولاد خوزستان(محل برگزاری متعاقبا اعلام می‌گردد)
اعزام ایران از بلاروس یا روسیه به جام جهانی فوتسال
تیم ملی فوتسال ایران پیش از حضور در جام جهانی در یکی از دو کشور روسیه یا بلاروس اردو خواهد زد. مسابقات جام جهانی فوتسال اواخر شهریور امسال در لیتوانی برگزار می‌شود. تیم ملی فوتسال ایران که هنوز نتوانسته بازی تدارکاتی مناسبی داشته باشد چند بازی دوستانه پیش از این مسابقات را برنامه‌ریزی کرده است. بر اساس برنامه‌ای که ناظم الشریعه به کمیته فوتسال ارائه داده او تمایل دارد تیم ملی پس از خروج از ایران و پیش از رسیدن به لیتوانی- میزبان مسابقات جام جهانی- در یکی از دو کشور روسیه یا بلاروس بازی دوستانه برگزار کند.
نکونام: آماده بازی‌های گروهی هستیم
سرمربی فولاد در مصاحبه با سایت AFC گفت: در این بازی با تمرکز بالا العین را شکست دادیم. تیم فوتبال فولاد خوزستان شنبه شب گذشته در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا به مصاف العین رفت و با نتیجه پرگل 4 بر صفر به پیروزی رسید تا به مرحله گروهی صعود کند.جواد نکونام بعد از این پیروزی ارزشمند در مصاحبه با سایت AFCگفت: العین هم در این بازی مثل ما با جدیت بازی کرد اما بازی به نفع ما چرخید. از زمانیکه آخرین بازی خود در لیگ ایران را انجام دادیم تا الان روی بازی العین تمرکز داشتم و برای این بازی آماده می‌شدیم. العین تیم خوبی است با این وجود ما به اینجا آمدیم و به توانایی خودمان اعتماد داشتیم و در این بازی هیچ فرصتی به رقیب ندادیم.وی در پایان گفت:ما خیلی خوب می‌دانیم در مرحله گروهی بازی‌های سختی داریم اما آماده ایم و تمام تلاش خود را می‌کنیم.فولاد در گروه چهارم با تیم‌های النصر عربستان، السد قطر و الوحدات اردن رقیب شد.
یازدهمین گل فصل انصاری فرد برای آ.اک آتن
مهاجم ایرانی در جریان پیروزی تیمش برابر آریس موفق به گلزنی شد.در هفته بیست و نهم لیگ یونان یک دیدار برگزار شد که در آن آ.ا.ک آتن که کریم انصاری فرد مهاجم ایرانی را در اختیار دارد با نتیجه ۳ بر یک برابر آریس، تیم دوم جدول رده‌بندی به برتری رسید.کریم انصاری فرد یکی از گل‌های تیمش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند تا شمار گل‌های خود را در این فصل لیگ یونان به عدد یازده برساند. یوسف العربی مهاجم مراکشی تیم المپیاکوس با ۲۰ گل زده در صدر جدول گلزنان لیگ یونان در این فصل است. مهاجم ایرانی در دقیقه ۷۶ تعویض شد و زمین بازی را ترک کرد.یاران انصاری فرد با ۳ امتیاز این دیدار توانستند ۵۱ امتیازی شوند. آریس با ۵۴ امتیاز در رده دوم است و در صدر جدول رده‌بندی نیز المپیاکوس حضور دارد که با ۷۳ امتیاز قاطعانه صدرنشین است.
تقابل سرمربیان استقلالی برنده نداشت
دیدار تیم‌های فوتبال ماشین‌‌سازی تبریز و آلومینیوم اراک در هفته بیستم لیگ برتر فوتبال به نتیجه تساوی انجامید. تیم‌های فوتبال ماشین‌‌سازی تبریز و آلومینیوم اراک از ساعت 17 دیروز در چارچوب هفته بیستم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی تبریز به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی یک- یک به پایان رسید تا مصاف سرمربیان استقلالی برنده‌ای نداشته باشد. سعید حسین‌پور ابتدا در دقیقه 71 از روی نقطه پنالتی ماشین‌‌سازی را پیش‌انداخت، اما حامد پاکدل در دقیقه 84 بازی را به تساوی کشاند. سیدمهدی مرجان‌زاده داور بازی سیدمحمد حسینی و منصور باقری از ماشین‌‌سازی و امید سینگ، معین عباسیان و امیر هوشمند از آلومینیوم را با کارت زرد جریمه کرد.علیرضا اکبرپور که به تازگی هدایت ماشین‌‌سازی را برعهده گرفته است، در اولین تجربه نشستن روی نیمکت این تیم، مقابل تیم علیرضا منصوریان، هم‌بازی‌ سابق خود در استقلال به نتیجه تساوی دست یافت. ماشین‌‌سازی با این تساوی 10 امتیازی شد و همچنان در انتهای جدول رده‌بندی باقی ماند، اما آلومینیوم با 28 امتیاز به رده چهارم صعود کرد.