kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۲۱۰
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱
وزیر راه و شهرسازی:

صنعت هوایی فرصت حضور در بازار همسایگان را قدر بداند

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کشورهای همسایه‌ برای صنعت هوایی فرصت مناسبی است، افزود: صنعت هوایی فرصت حضور در یک بازار 500 میلیون نفری را دارد.




به گزارش وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در دیدار با مدیران صنعت حمل و نقل هوایی، ضمن قدردانی از زحمات شرکت‌های هواپیمایی در دوران کرونا با بیان این‌که هنوز در این صنعت هوانوردی کسانی هستند که به ساخت قطعات داخلی باور ندارند، افزود: این بخش حتی گاهی در تعمیرات به خارج از کشور وابسته شده و این عقب‌ماندگی نباید بیش از این تداوم داشته باشد.
اسلامی افزود: یکی از اقداماتی که در این راستا صورت گرفته، ایجاد مرکز جهادی پیشرفت و نمایشگاه توان داخلی توسط ایران ایر برای استفاده از ظرفیت‌ها و کاهش وابستگی به خارج از کشور است.
وی با بیان اینکه سعی می‌کنیم امسال هم از منابع ملی برای کمک به شرکت‌های هواپیمایی استفاده کنیم، تأکید کرد: امسال هم توسعه و بهسازی و گسترش ناوگان شرکت‌های هواپیمایی و هم توسعه سهم بازار را باید داشته باشیم. سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها می توانند متقابلا و متضامنا با اعمال برخی سیاست‌ها، شرایط را برای افزایش سهم ایرلاین‌های ایرانی از بازار منطقه تسهیل کنند.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت نگاه شرکت‌های هواپیمایی به بازار منطقه، افزود: ایران پیشتر برای همکاری به سراغ نقاط دور می‌رفت و کمتر به همسایه‌های خود توجه داشت. اما همسایه‌ها هم برای صنعت هوایی و هم سایر بخش‌ها فرصت مناسبی هستند‌.
اسلامی خطاب به شرکت‌های هواپیمایی گفت: می‌توانید چند هاب پروازی را با مشارکت همدیگر و حمایت سازمان هواپیمایی کشوری در کشورهای همسایه تشکیل دهید. در وزارت راه و شهرسازی با وزرای این کشورها تنظیمات را انجام دادیم و مذاکرات بیشتری نیز خواهیم داشت تا بتوانید با استفاده از ارتباطات و آزادی‌‌های پنجم در برخی از این کشورها، فرصت حضور در یک بازار 500 میلیون نفری را پیدا کنید.