kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۵۶
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵
توکلی خبر داد

شرکت 11 کشور در المپیادهای جهانی ریاضی، شیمی و آمار در شیراز

سخنگو و مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: 11 کشور جهان برای حضور در المپیادهای بین‌المللی ریاضی، شیمی و آمار به میزبانی شیراز اعلام آمادگی کرده‌اند.


«حسین توکلی» به ایرنا در شیراز افزود: آزمون‌های پانزدهمین المپیاد بین‌المللی ریاضی، هفتمین المپیاد بین‌المللی شیمی و نخستین المپیاد بین‌المللی آمار از سوی سازمان سنجش آموزش کشور روز یکشنبه 26 مردادماه 93 در شیراز آغاز خواهد شد.
وی گفت: نمونه این رقابت علمی که در سطح دانشجویان دانشگاه‌ها برگزار می‌شود در جهان سراغ نداریم و این المپیادهای بین‌المللی دانشجویی به ابتکار جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: برگزیدگان این المپیادهای بین‌المللی در آیین اختتامیه در روز چهارشنبه 29 مردادماه 93 مدال‌های طلا، نقره و برنز دریافت خواهند کرد.
توکلی با اشاره به این نکته که آزمون‌های این المپیادها به زبان انگلیسی خواهد بود افزود: کشورهای هند، عمان، روسیه، تاتارستان، نیجریه، زیمبابوه، ونزوئلا، قزاقستان، ترکمنستان، بنگلادش و عراق برای حضور در این رقابت علمی اعلام آمادگی کرده‌اند.
وی گفت: از جمهوری اسلامی ایران 17 نفر در این المپیادهای بین‌المللی شرکت می‌کنند که 6 نفر در هر یک از رشته‌های ریاضی و شیمی و پنج نفر در رشته آمار خواهد بود.
توکلی افزود: این افراد در جریان آزمون نهایی نوزدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور که روزهای پنج‌شنبه و جمعه 16 و 17 مرداد 93 در دانشگاه تربیت‌مدرس تهران برگزار شد، انتخاب شده‌اند.
وی گفت: 827 دانشجو با گذراندن مراحلی به مرحله نهایی نوزدهمین المپیاد علمی دانشجویان کشور راه یافته بودند که از این تعداد 683 نفر در جلسه آزمون در دانشگاه تربیت‌مدرس تهران حضور یافتند.