kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۵۲
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴

ارائه بسته‌های تشویقی دولت برای به کارگیری کارجویان کمیته امداد

رئیس اداره کاریابی و حرفه‌آموزی کمیته امداد امام خمینی کشور، از ارائه سیاست‌های تشویقی برای مؤسسات کاریابی کشور، در صورت به کارگماردن کارجویان کمیته امداد خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، علی فراهانی در همایش تبیین کارآفرینی در ساری، که با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل کمیته امداد و مدیران مؤسسات کاریابی مازندران برگزار شد، به ارائه بسته‌های تشویقی دولت برای به کارگماری کارجویان کمیته امداد اشاره کرد و اذعان داشت: سقف مبلغ قابل پرداخت به مؤسسات کاریابی بابت به کارگماری هر کارجوی کمیته امداد، 400 هزار تومان است.
وی تصریح کرد: 70 درصد مبلغ، در زمان پرداخت نخستین حق بیمه افراد به کار گمارده شده، پرداخت می‌شود و 30 درصد دیگر، پس از 6 ماه در صورتی که کارجو در حال فعالیت بوده و حق بیمه آن نیز پرداخت شده باشد، به حساب مؤسسه مربوطه، واریز می‌شود.
فراهانی بیان داشت: این مبلغ، در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، 25 درصد بیشتر است.
وی گفت: در مراکز استان‌ها اگر بیش از دو سال باشد، به ازای هر نفر، 100 هزار تومان پاداش ضمن خدمت به کاریابی مربوطه پرداخت می‌شود و پاداش حسن خدمت در سایر شهرستان‌ها، به ازای هر سال شغل پایدار کارجو، 100 هزار تومان است.
رئیس اداره حرفه‌آموزی و کاریابی کمیته امداد کشور، شیوه پاداش خدمت در مناطق محروم را به ازای هر سال شغل پایدار، در صورت گذشت دو سال از به کارگماری کارجو، 150 هزار تومان تا سقف دو سال پیاپی، اعلام کرد.
وی تصریح کرد: در صورتی که در زمان به کارگماری کارجویان کمیته امداد، از بسته تشویقی بیمه تعامل با کارفرمایان نیز استفاده شود، مبلغ پاداش مراکز کاریابی، یک دوم مبلغ اولیه یعنی 200 هزار تومان، است.
فراهانی ادامه داد: پرداخت حق بیمه سهم کارفرما، طی دو سال پرداخت می‌شود که سال اول، 100 درصد حق بیمه و سال دوم 50 درصد حق بیمه پرداخت می‌شود.