kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۴۹
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰

حوادث کوتاه از کشور


کشف محموله هروئین
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در پی انجام یک اقدام انتظامی بر روی یک باند تهیه و توزیع هروئین، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان موفق شدند این باند را شناسایی و عملیاتی ویژه را برای دستگیری آنان به اجرا درآورند.
سرهنگ آقاخانی افزود: در این عملیات ماموران در نهایت با شناسایی دقیق خودروی مورد نظر را که با 2 سرنشین زن و از استان‌های شرقی کشور به سمت اصفهان در حال عبور بودند متوقف و در بازرسی از آن 19 کیلو و 100 گرم هروئین کشف کردند.
وی ادامه داد: در این ارتباط هر دو سرنشین خودرو دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

بازداشت مدیر رشوه‌خوار
تبریز- فارس: فرمانده انتظامی بناب از دستگیری مدیر حقوقی یکی از ادارات این شهرستان در موقع اخذ رشوه خبر داد.
علی سلطانی‌وش افزود: پس از دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی با مدیر حقوقی یکی از ادارات شهرستان بناب تبانی کرده تا در قبال دریافت 200 میلیون ریال اقدام به دستکاری در پرونده کند تا سود هنگفتی نصیب راشی شود، دستگیری وی در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی ادامه داد: ماموران در یک عملیات غافلگیرانه هر دو فرد را هنگام مبادله رشوه دستگیر کرده و وجه مورد اشاره صورتجلسه شده و متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل دادسرا شدند.

5 کشته تصادف
کرمانشاه- واحد مرکزی خبر:  فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه گفت: در حادثه تصادف یک دستگاه تریلر با خودروی پراید در محور کرند غرب- سرپل ذهاب، 5 نفر کشته شدند.
سرهنگ محمد مرادی افزود: این حادثه ساعت 8 و 40 دقیقه صبح دیروز در محل روستای هلته (Halate) و به دلیل بی‌احتیاطی و انحراف به چپ سواری پراید رخ داد.

واژگونی مرگبار خودرو
یزد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان تفت گفت: با اعلام خبر واژگونی یک دستگاه خودرو سواری وانت در کیلومتر 40 محور یزد به دهشیر، بعد از عقاب‌کوه؛ بلافاصله ماموران انتظامی و پلیس راه در محل حادثه حاضر شدند.
سرهنگ پوررفیعی افزود: در این حادثه یک زن باردار به همراه فرزندش در دم جان خود را از دست داده و راننده پس از انتقال به بیمارستان فوت کرد.
وی خاطرنشان کرد: در حادثه دیگری که در همین مسیر رخ داد راننده و سرنشین خودرو سواری 206 بر اثر جراحات وارده جان خود را از دست دادند.

خودرو به تیر برق زد
سمنان- خبرنگار کیهان: خودروی حامل معلولان کم‌توان ذهنی در محور سمنان-مهدیشهر دچار سانحه شد و 4 مجروح بر جای گذاشت.
این خودرو پراید در کیلومتر یک محور سمنان-مهدیشهر به علت ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه و تخطی از سرعت مطمئنه از جاده منحرف شده و با تیر برق حاشیه جاده برخورد کرد.
این حادثه 4 مجروح بر جای گذاشت که به مرکز درمانی منتقل شدند.

قاتل قصاص شد
آمل-فارس: دادستان عمومی و انقلاب آمل گفت: جوان 28 ساله آملی به نام «ق-ح» با اجرای حکم قصاص ساعت 6 صبح دیروز با طناب دار اعدام شد.
علی طالبی افزود: قاتل 28 ساله آملی 5 سال پیش در یکی از میادین پرتردد این شهرستان دست به کشتن مقتول به نام «علی‌اکبر-ع» متولد سال 1357 زد و در پی آن پرونده قضایی وی به جریان افتاد.
وی متذکر شد: به همراه برخی از مسئولان شهری تلاش‌های زیادی برای کسب رضایت خانواده مقتول انجام دادیم اما تلاش‌ها به نتیجه نرسید.

مرگ 2 جوان لنگرودی
رشت- خبرنگار کیهان: راننده 22 ساله خودرو سواری ال 90 به همراه 2 سرنشین 22 و 23 ساله همگی اهل و ساکن لنگرود با سرعت زیاد در این شهر در حال تردد بود که کنترل خودرو را از دست داده و به تیر برق کنار جاده برخورد کرد و متعاقب آن راننده و سرنشین جلوی خودرو ال 90 در دم کشته و سرنشین عقب به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد.
کارشناسان راهنمایی و رانندگی علت این حادثه را سرعت و سبقت غیرمجاز و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام کردند.

برداشت از حساب همکار
اراک- فارس: رئیس پلیس فتای استان مرکزی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان اراکی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی و تحقیقات کارشناسان و کارآگاهان این پلیس برای شناسایی متهم آغاز شد.
نوروزی افزود: در تحقیقات اولیه کارشناسان و اظهارات شاکی مشخص شد که مبلغ 10 میلیون ریال بدون اطلاع شاکی طی چند مرحله از حسابش برداشت شده است.رئیس پلیس فتا با اشاره به شناسایی متهم که اهل و ساکن شهرستان ساوه است، خاطر نشان کرد: متهم در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد وی مدتی قبل با شاکی همکار بوده و با دسترسی به اطلاعات محرمانه حساب مال‌باخته طی چند مرحله اقدام به برداشت کرده است.

ناشر مطالب کذب دستگیرشد
تبریز-فارس: رئیس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی گفت: فردی که با انتشار مطالب کذب علیه 2 نفر از کارکنان یکی از شرکت‌های بیمه، در پی خدشه‌دار کردن شخصیت اجتماعی و فردی آنها بود، شناسایی و دستگیر شد.
محمد قاسملو افزود: متهم در تحقیقات پذیرفت که با راهنمایی و تشویق تعدادی از کارکنان دیگر شرکت بیمه و به منظور آبروریزی و تخریب شخصیت آنها اقدام به این کار کرده است.

دستگیری شهروند خارجی
ارومیه- فارس: فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی از دستگیری 57 تبعه خارجی در هفته جاری در مرزهای آذربایجان‌غربی خبر داد و گفت: مبارزه با قاچاق انسان در اولویت برنامه‌های کاری ما قرار داشته و اجازه خروج غیرقانونی به اتباع بیگانه را نخواهیم داد.
عباسی افزود: اتباع بیگانه از هنگ‌های شمالی استان از جمله ماکو، خوی، ارومیه و سلماس دستگیر شده‌اند.فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی به اخذ سرنخ‌های اولیه در مورد شناسایی عاملان و سرکرده‌های قاچاق انسان اشاره کرد و گفت: با اقدامات گسترده و کار اطلاعاتی مرزبانان استان موفق شدیم سرنخ‌هایی در ارتباط با عاملان قاچاق انسان به دست آوریم که هماهنگی‌های لازم برای دستگیری آنها در دست اقدام است.

نجات از قصاص
اردبیل- واحد مرکزی خبر: یک خیر با پرداخت 200 میلیون تومان دیه، جوان محکوم به قصاص نفس را در پارس‌آباد زندگی دوباره بخشید. این جوان که 5 سال قبل در نزاعی با چاقو مرتکب قتل شده بود، دیروز سرانجام با رضایت اولیای دم، از مجازات مرگ نجات یافت. شادمان خیر اهل کیش و بازنشسته نیروی هوایی ارتش، هدف از این کار را رضایت الهی و گسترش فرهنگ صلح و بخشش در جامعه عنوان کرد و گفت: با تلاشی که صورت گرفت سرانجام خانواده مقتول از اعدام قاتل فرزندشان گذشت کردند.

جنگل در آتش
شفت- فارس: رئیس ستاد بحران شفت گفت: آتش پس از سوزاندن 3 هکتار دیگر از جنگل‌های جیرده و امامزاده اسحاق(ع) این شهرستان مهار شد.یونس محمودی دیروز در حاشیه بازدید از مناطق جنگلی آتش‌سوزی شده این شهرستان با اشاره به آتش‌سوزی همزمان دو منطقه جنگلی شفت در روستاهای جیرده و امامزاده اسحاق که عصر دوشنبه رخ داد، اظهار کرد: آتش‌ پس از سوزاندن 3هکتار از جنگل‌های شفت کنترل شد.

استرداد وجه پیدا شده
سمنان-خبرنگار کیهان: یکی از مأموران پلیس راهور شهرستان شاهرود هنگام انجام ماموریت در چهار راه نادر مبلغ 9 میلیون و 550 هزار ریال وجه نقد را کشف و با نصب اعلامیه‌ای موضوع را اطلاع‌رسانی کرد.
روز بعد یکی از شهروندان شاهرودی با مراجعه به پلیس راهور شهرستان و پس از تایید اینکه وی مالک واقعی وجوه نقد است پول را دریافت داشت.