kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۴۳
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۹

اخبار کوتاه


هشدار پلیس فتا
درباره تورهای ارزان‌قیمت
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ نسبت به فعالیت تورهای غیرمجاز که به بهانه سفر ارزان قیمت از مردم اخاذی می‌کنند هشدار داد.
سرهنگ محمدمهدی کاکوان در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد: شهروندان باید به این نکته توجه کنند، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت بازرگانی با همکاری ناجا، در جهت افزایش امنیت خدمات تجارت الکترونیک، اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به فروشگا‌ه‌های الکترونیک را آغاز کرده است تا خریداران به راحتی و با آسودگی خاطر خرید خود را انجام دهند لذا ترجیحا از فروشگاه‌هایی که دارای این نماد هستند خرید کنید.

تأمین ملزومات خونی
 مورد نیاز غزه
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران اعلام کرد: امکان ارسال خون و فرآورده‌های اهدایی خون از ایران به منطقه غزه به دلیل حفظ زنجیره سرد وجود ندارد به همین دلیل از طریق تامین کیسه و ملزومات مورد نیاز، احتیاجات این بیماران را فراهم می‌کنیم. پورفتح‌الله گفت: تجربه آموزش و انتقال خون و فرآورده‌های خونی را در کشورهایی مانند تونس، عراق و افغانستان داریم و اگر امکانات فراهم شود می‌توانیم به سرعت خون و فرآورده‌های خونی را در غزه برای مصدومان و بیماران فراهم کنیم.

اعزام پزشکان بسیجی
 به مناطق محروم
بسیج جامعه پزشکی  از اعزام تیم بهداشتی به مناطق محروم در مردادماه امسال خبر داد.
اکیپ‌های اعزامی، دارو و تجهیزات مورد نیاز را به همراه دارند و در صورتی که بیماران نیاز به جراحی و یا خدمات کلینیکی ارجاعی داشته باشند به مراکز درمانی شهری ارجاع داده می‌شوند و از خدمات درمانی رایگان برخوردار می‌شوند. این تیم‌های پزشکی در سه ماهه دوم سال به مناطق محروم استانهای همدان، قزوین و فارس اعزام خواهند شد.

بهشت‌زهرا(س)
 تا سال 97 گنجایش دارد
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه بهشت‌زهرای پایتخت تا سال 97 مشکلی از نظر گنجایش ندارد، گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران مکان‌یابی ایجاد گورستان جدید در پایتخت در دست اجراست.
مهندس عبداللهی در نشستی با خبرنگاران با اشاره به احداث کارخانه استحصال پسماند و تبدیل انرژی افزود: با راه‌اندازی این کارخانه موفق شدیم از زباله برق بگیریم و به تازگی تولید برق از این کارخانه در مدار مصرفی تهران قرار گرفته است.

راه‌اندازی 3 مرکز بازپروری
 در پایتخت
معاون فرهنگی اجتماعی شهaرداری تهران از راه‌اندازی سه مرکز بازپروری معتادان در پایتخت خبر داد.
حجت‌الاسلام امرودی گفت: در این سه مرکز افراد معتاد، بی‌خانمان، درمانده و کارتن خواب نگهداری می‌شوند و در برخی شبها تعداد این افراد در این مراکز به 2500 نفر می‌رسد.

نوسازی 1000 تاکسی فرسوده
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی از نوسازی هزار تاکسی فرسوده در پایتخت خبر داد.
به گفته میثم مظفر نوسازی چهارهزار تاکسی فرسوده شهر تهران در دست اجراست که تاکنون حدود هزار دستگاه آن نوسازی شده است.

مسدود شدن بزرگراه همت و صیاد
 به خاطر یک حریق
آتش گرفتن یک خودروی سواری فولکس در اتوبان همت به سمت شرق طول این مسیر و خروجی بزرگراه شهید صیاد شیرازی را مسدود کرد.
گزارش‌ها حاکی است که محل این حادثه در نزدیکی وزارت اطلاعات رخ داده است.

بار ترافیکی در تهران
 به کرج و قزوین
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور از بار ترافیکی در محدوده تهران به کرج و تهران به قزوین به دلیل روکش آسفالت خبر داد.
سرهنگ حمیدی تاکید کرد به همین خاطر مسیر تهران به کرج در محدوده گرمدره از ساعت 23/30 تا 4/30 صبح در روزهای شنبه تا سه‌شنبه به استثنای روزهای تعطیل مسدود خواهد بود.