kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۰۶
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۲
آیت‌الله کعبی:

برخی تلاش دارند مجلس خبرگان را به مجلسی حزبی تبدیل کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: جمعی از رسانه‌ها در تلاش هستند مجلس خبرگان را به مجلسی حزبی تبدیل کنند اما این مجلس از این نوع نگاه‌ها منزه است.


آیت‌الله عباس کعبی نماینده مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور در نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که در دانشگاه مازندران در حال برگزاری است، به سخنرانی پرداخت.
در این نشست پرسش و پاسخ دانشجویی صورت گرفت و سؤالی در رابطه با آینده مجلس خبرگان مطرح شد که وی در پاسخ به این سؤال، گفت: جمعی از رسانه‌ها در تلاش هستند مجلس خبرگان را به مجلسی حزبی تبدیل کنند، اما این مجلس از این نوع نگاه‌ها منزه است. طبعا کسالت آیت‌الله مهدوی کنی به این اتفاقات دامن می‌زند. جلسه آینده مجلس خبرگان هم که در روزهای یازدهم، دوازدهم و سیزدهم شهریورماه برگزار می‌شود به علت کسالت رئیس مجلس به نایب رئیس اول یعنی آیت‌الله هاشمی شاهرودی واگذار خواهد شد. حال اگر وضعیت رئیس فعلی این مجلس منجر به فوت شود این مجلس ملزم به برگزاری انتخابات می‌شود.
وی در پاسخ به سؤالی دیگر درباره حمایت جامعه مدرسین از برخی نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری گفت: در‌حال‌حاضر وحدت و همدلی بین مجموعه روحانیت برای انجام رسالت خود وجود دارد، اما اجازه دهید که این مسئله را بگذارم و بگذرم.
به گزارش تسنیم، همچنین سؤالی از عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص برخی اتفاقات نامناسبی که در این دولت به وقوع می‌پیوندد، اما علیرغم تلاش‌های جدی دولت، علامت سؤال‌هایی در اذهان جامعه باقی می‌ماند، پرسیده شد که وی در پاسخ گفت: من سخنگوی دولت نیستم، اما تدبیرهایی اندیشیده شده که بر پایه وحدت و نگرش با استفاده از تجربه گذشتگان اتفاق بیفتد.