kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۸۹۵
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۴
مدیرعامل شرکت مخابرات اعلام کرد

نارضایتی از وضعیت اینترنت پرسرعت در استان تهران

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران، وضعیت اینترنت، تلفن ثابت و... را در این استان تشریح کرد.


علیرضا صیدی در نشستی خبری با بیان اینکه از وضعیت اینترنت پرسرعت مخابرات تهران راضی نیستم، گفت: برخی می‌گویند سرویسی که به مدیرعامل شرکت داده می‌شود با مردم عادی فرق دارد و مدیرعامل نمی‌تواند از وضعیت واقعی کیفیت سرویس اطلاع یابد اما در استان البرز و تهران افراد عادی را سراغ دارم که هر دو هفته یک بار با آنها تماس می‌گیرم و از وضعیت و کیفیت اینترنت مخابرات جویا می‌شوم به این ترتیب در کسب اطلاع از وضعیت فعلی که به مردم فروخته می‌شود صرفا به گزارش‌های سازمانی نیز اکتفا نمی‌کنم. مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران همچنین در خصوص ارتقای سرویس اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان تهران گفت: در زمینه اینترنت پرسرعت بیشترین تلاش برای پشتیبانی از سرویس بوده است. مخابرات تهران بزرگترین اپراتور ارائه‌دهنده اینترنت پرسرعت در این استان است و در این زمینه به تناسب گستردگی و وسعت فعالیت مشکلات بزرگتری نیز دارد.
وی از تامین تجهیزات و پهنای باند برای سرویس‌های اینترنت پرسرعت در سال جاری خبر داد و گفت: سال 92 نسبت به سال 91 پهنای باند خوبی را از شرکت زیرساخت اخذ کردیم. وی از وجود 8/5 میلیون خط تلفن ثابت در استان‌های البرز و تهران خبر داد و گفت: از این میزان 7/5میلیون خط تلفن دایر شده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران افزود: همچنین یک میلیون پورت منصوبه سرویس اینترنت پرسرعت در استان البرز و تهران وجود دارد که از این میزان 650 هزار پورت در حال سرویس‌‌دهی به مشترکان است.
وی از جمله برنامه‌های شرکت مخابرات استان تهران را آماده‌سازی برای پاسخگویی به نیاز تمام اپراتورهای تلفن همراه در عرضه نسل سوم موبایل عنوان کرد و گفت: آمادگی ارائه زیرساخت‌های ارتباطی را برای سرویس‌دهی به سه اپراتور ایجاد می‌کنیم.
صیدی با اشاره به برنامه‌های پیش‌روی این شرکت برای سال جاری گفت: برای تلفن ثابت برنامه مفصلی داریم تا بتوانیم در مدت 6 ماه اول سال مشکلات سال گذشته از جمله سقف انتظار برای دریافت تلفن ثابت را از بین ببریم.
وی در خصوص قطع سرویس مشترکان بدهکار، گفت: قبوض تلفن ثابت به دو بخش میان‌دوره و پایان دوره تقسیم می‌شود که برای مشترکان حقوقی مبلغ قطع میان‌دوره 200 هزار تومان است. برای قبوض پایان دوره نیز مخابرات سقف قطع تلفن 100 هزار تومان است.
وی یادآور شد: در گذشته اگر کسی مشترک تلفن ثابت بود و بدهی داشت، تلفن همراه او را نیز قطع می‌کردند اما اکنون این کار مجاز نیست.
وی همچنین از 310 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در مخابرات تهران در سال جاری خبر داد.
صیدی همچنین گفت: در حال حاضر به غیر از 2 منطقه - یک منطقه در استان البرز و منطقه 4 تهران - واگذاری تلفن به روز است.
وی توضیح داد: در منطقه 4 تهران با گسترش اتوبان همت صف منتظران تلفن ثابت طولانی است و همچنین در مناطق تازه ساخت به یکباره تقاضاهای زیادی به یک منطقه مخابراتی ارجاع می‌شود که برای پاسخگویی به آنها زمان نیاز است.
 صیدی، آمار متقاضیان در صف انتظار تلفن ثابت را 20هزار مشترک اعلام کرد و گفت: این رقم در مقایسه با رقم 8/5 میلیون پورت منصوبه تلفن ثابت کم است.
وی اظهار امیدواری کرد تا شهریور متقاضی تلفن ثابت در صف انتظار نداشته باشیم و در نیمه دوم سال به دنبال مشترکان جدید باشیم.