kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۸۷۵۸
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹

تدبیر حکیمانه (نگاه)


 
 محمدهادی صحرایی
فَرَجَعُوا إِلى‏ أَنْفُسِهِمْ فَقالُوا إِنَّكُمْ أَنْتُمُ الظَّالِمُونَ.
سوره انبیاء(64)
داستان ابراهیم خلیل علیه‌السلام است با مردم بت‌پرست. بتها را که شکست، مردم مطلع شدند و پرسیدند کی چنین کرده؟ او به بتهای شکسته و بت بزرگ‌اشاره کرد و با منظور گفت: بزرگشان؛ اگر می‌توانند پاسخ دهند از خودشان بپرسید. بعد از این کنایه، مردم به فکر فرو رفتند و از خود پرسیدند آنچه را ابراهیم از آنان پرسیده بود. بتی که توان سخن گفتن و اقدام و دفاع کردن ندارد چه خدایی است؟ ما غافل و ظالمیم که تاکنون بی‌جان را به جای خدا پرستیده‌ایم.
فاطمیه فرصت مناسبی است برای مراجعه به خود و الگوها. باید ازنو نقشه را بخوانیم. ما کجاییم و راه کجا؟ درست است ائمه علیهم‌السلام هادی و چراغ راهند ولی فاطمه کانون نور و محبت تمام ناشدنی و صراط مستقیم است. راه روشن هدایت و الگوی کامل بندگی است. فاطمه بنده خدا و دختر خوب و همسر شایسته و مادر نمونه‌ای است که تا قیامت الگوی زنان و مردان عالم است و ما در این روزگاران، بیش از هر دوره‌ای به او محتاجیم. عطش بشر امروز برای نجات و جستن راهِ درست به اوج اضطرار رسیده و او را به پرسش از خود رسانده است. پرسشی که مردم ایران را به راه سعادت رهنمون نمود و کارشان را مثل کار ابراهیم بت شکن که درود خدا و خوبان بر او، موحدانه قرار داد.
تلاطم مردم آمریکا جدای از هر تحلیل، شبیه سؤال بت‌پرستان است و إن شاءالله به پاسخ نجات بخش برسند. پرسشی که 42 سال پیش، مردم ایران را به هدایت رساند. قیام 19 دی 56 که نتیجه مبارزه امام خمینی و امت ایران بود، اولین ضربه تبر به بت پهلوی بود که در نهایت به فرارشاه در 26 دی 57 و پیروزی انقلاب اسلامی انجامید. تلاشی که برای یافتن حقیقت بود. باید پرده ظلمت فروافتد تا نور معرفت برسد. باید بت شکسته شود تا ناتوانی خدایان دروغین آشکار شود. همانگونه که انقلاب اسلامی نیز اولین ضربه به بت آمریکا شد. و استقامت 40 ساله مردم قهرمان ایران، پایه‌های بت قطور کدخدا را سست کرد و شهادت مظلومانه سردار مقتدر ایرانی، حاج قاسم سلیمانی، آنرا به تَرَک انداخت.
تَرَکی که با اتفاقات مهم بعدی روزبه روز نمایان‌تر شد. ناتوانی در مهار کرونا، قتل فجیع فلوید و سیاه‌پوستان معترض، سرکوب وحشیانه مردم معترض، بت شکنی آمریکاییان با شکستن مجسمه و تندیس بزرگان برده‌داری و سرمایه‌داران و حتی کریستف کلمپ، انتخابات پرمسئله و اتفاقات مهم ششم ژانویه و اتفاقاتی که برای تحلیف وعده شده، همگی از چهره واقعی شیطان بزرگ پرده برداشته و از دوران پساآمریکا رونمایی می‌کند. تاریخ از این بت شکنی‌ها، بسیار به خود دیده و افول آمریکا قطعی است و رسیدن ریاست‌جمهوری آمریکای ابرقدرت به ترامپ نامتعادل و بایدنِ بی‌رمق، سرعت سقوط را بیشتر کرده است. مردم امروز، لذت دیدن غرق فرعون را خواهند دید. تقلب و ترامپ و تقلای بایدن، بهانه است؛ ریشه آنجاست که کدخدا ادعای خدایی کرده و گروهی به جهل یا به ترس بت‌پرست شده‌اند. البته بدبخت‌تر از اینها کسانی هستند که به کدخدای محتضر امید بسته یا برای بت شکسته عزادارند.
انقلاب اسلامی دخترانی دارد که انصافاً خانم و به تمام معنا آقازاده‌اند. خود را فدایی ملت می‌دانند و برای نجات مردم خود و بلندی نام بانوی ایرانی داوطلب خطر می‌شوند. اگرچه به تلاش پدر و دانشمندان ایمان دارند ولی در مقابل پمپاژ لجن و دروغ رسانه‌های مرجف و مرتجعِ سامری مسلک، به معجزه موسی معتقدند و تن به آزمایشی می‌دهند که مثل مؤمنین پشت نیل، ایمان محکم می‌خواهد و پای استوار. مثل مادران و همسران و دختران شهدا. از سفره انقلاب برای خود، داوطلب خطر شدن و زحمت و تلاش شرافتمندانه و حجاب فاطمی را برگزیده و نماد واقعی و شفاف و شریفِ بانوی ایرانی شده‌اند. جای حکیم توس خالی که نام آنان را در شاهنامه افتخارات ایران بیاورد، و نه از افسانه‌های کهن که از واقعیات موجود در انقلاب اسلامی برای آیندگان، قصه‌ها گوید.
کسانی هم هستند که آقازاده نه، بچه رئیس‌اند. به معنای نامحترمش. بی‌هنر و بی‌حیا و عار؛ حراف و علافی که نان از عمل خویش نمی‌خورند. منتظر شکار پدر می‌نشینند تا بهره‌ای ببرند. گاهی برای اوقات فراغتشان هم، از بیت‌المال لقمه دزدیده و گاهی برای لطمه به منافع ملی با دشمنان تبانی کرده‌اند. در فتنه‌ها بنزین روی آتش ریخته و خوش رقصی برای اجنبی را کار سیاسی می‌دانند. عمدتاً دچار سندروم « ژن برتر» هستند و «مفتخوری» را «استعداد» و حقه‌بازی را زرنگی می‌دانند. حاشیه سازهای بی‌متن و همیشه مدعی، که برای کار نکرده و هنر نداشته، تقدیر و پاداش می‌خواهند. اگر نام باباشان نبود، گرسنه می‌مانند و.... حتی گفتن و نوشتن از اینها هم ملال‌آور و کلافه‌کننده است. رفتار و گفتار و اصلاً بودنشان برای کشور و مردم هزینه است. یکی در اغتشاش پول پخش می‌کند و دیگری در سالگرد پدرش عزادار شکست ترامپ قمارباز می‌شود که زانو بر گلوی مردمش گذاشته و چنگال بر گلوی مردم دنیا. جرثومه خبیثی که حتی اوباما و بایدن هم از تعفنش بیزارند.
از عدم تعادل روحی یا کم خردی است مهم نیست، مهم اینست که رسانه‌های کذاب ضدانقلاب، بدون درنظر گرفتن وضعیت روحی و سطح فهم و درک افراد، با دیدن چنین افراد مهملی، گمان می‌کنند بز گرفته‌اند. آنها هرکسی را که در تقابل منافع ایران بدانند چهره می‌کنند. از شخصیت «جگر» در کلاه قرمزی تا هرکه حرف خاص و مخالف منافع بزند. در داخل هم کسانی هستند که خود را - با جیره و مواجب یا بی‌آن- مأمور تأمین منافع دشمن و نفس دادن به او کرده‌اند. برای آنها موضوع، مهم نیست؛ کینه‌ای که از انقلاب اسلامی مردم ایران دارند و ارضاء خودکم بینی مهم است. جوانان وطن، برای دفاع از مردم، موشک می‌سازند و اینها دنیای آینده را دنیای گفت‌وگو می‌دانند؛ ایران، عین‌الاسد را می‌کوبد و اینها از خشونت می‌نالند؛ حتی اردشیر زاهدی حاج قاسم را تقدیس می‌کند و اینها نفهمانه یاوه می‌گویند؛ افتخارات را نمی‌بینند و تنها روی زخم و عفونت می‌نشینند و خدا به داد مردم برسد در تحمل کردنشان.
 اینها در حقارت و پستی با بی‌وطنان معاند شریک‌اند. شیاطین رانده شده‌ای که کارشان حقه و حرفه‌شان حیله‌گری است. سر راه می‌نشینند و دین می‌خرند و جهنم می‌فروشند. خودشان غریق‌اند و دنبال غرقه کردن دیگران‌اند. توسری خوردگان خیابان‌های لندن و پاریس که روسری هم میهن خود می‌دزدند. پول می‌دهند تا دخترکانی، حیا و حجاب خود را سرِگذرها بر سرِچوب کنند و در اصل به سرمایه و دارایی نایاب خود چوب حراج بزنند. غافل از اینکه این راه را زنان غربی صد سال پیش شروع کرده و در حال بازگشت از آن بن‌بست‌اند. پول می‌گیرند تا دروغ بگویند وفریب ببافند. تلفات روزانه مردم انگلیس از ویروس جهش یافته با واکسن انگلیسی را ندیده و علیه واکسن ایرانی سخن می‌پراکنند. تسخیر پارلمان و قتل معترضان و کشتی طوفان‌زده آمریکا را نمی‌بینند و برای دموکراسی در ایران نسخه می‌پیچند.
البته که اینها در ایران هم دنباله‌هایی دارند که بدتر از کرونای انگلیسی‌اند. نادان و لجباز و نفوذی. از کسانی واکسن خواسته‌اند که خودشان را دشمن ما معرفی می‌کنند و اصلاً خودشان در کنترل کرونا مانده و کیسه زباله به کادر درمانشان پوشانده و خدمات را از سالمند و سیاه برداشته‌اند؛ قتل عام 9 میلیون ایرانی و ابوغریب و گوانتانامو از جنایاتشان است؛ اینها صدام را هارِ این محله کردند. بیماران بی‌گناه ما را مثل بچه‌های فلسطینی به ایدز و زنان گواتمالایی را به سفلیس مبتلا کردند؛ 290 مسافر ایرباس را اینها شهید کردند، داروی سندروم پروانه‌ای را تحریم کرده و کودکان مبتلا را در آغوش مادرانشان معصومانه می‌کشند مثل صدها هزار کودک یمنی که 5 سال است مظلومانه شهید می‌شوند؛ هزاران کودک را در قفس نگهداری می‌کنند و... و غافلین و خائنین ایکاش یکبار مثل بت‌پرستان زمان ابراهیم از خودشان سؤال کنند، آمریکا و انگلیس و فرانسه برای مرده هاشان واکسن خیرات کرده‌اند؟ خیانت به خاک و خودی تا کی؟
«فقط یک احمق به دشمنش اجازه می‌دهد تا بچه‌اش را تعلیم دهد» جمله جالبی است، منسوب به مالکوم ایکس، که وصف حال مسببین خفت زده 2030 است و شامل کسانیکه سلامت مردم خود را به دشمن می‌سپارند هم هست. ولی بدتر. چراکه اینها حاضر نیستند واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی را خود و آقازاده‌هاشان بزنند ولی برای مردم‌ اشک تمساح می‌ریزند تا پول دلالی بگیرند و سرسپردگی‌شان به دشمن را ثابت کنند در طرح نابودی نسل ایرانی بکوشند. شک نباید کرد که فروش واکسن، می‌تواند اقتصاد به گِل نشسته آمریکا و انگلیس و فرانسه را سرِپا کند. خدا به اقدامات قاطع قوه قضا برکت دهد تا شر کاسبان تحریم و واکسن و مایحتاج مردم را بکند و ملت نفس بکشد. تدبیر حکیمانه ممنوعیت خرید واکسن از دشمنان و واکنش عجیب رسانه‌های غربی و تکاپو برای دور زدن این ممنوعیت توسط شرکتهای خاص، نشان از ضربه‌ای مثل موشکباران عین‌الاسد دارد که با نقطه زنی توانسته طرح دشمنان خبیث و نفوذی‌های کثیف برای تحقیر ایرانی با مورد آزمایش قرار گرفتن، تحدید نسل شیعه و تأمین منبع مالی دشمنان را متلاشی کند. الحمدلله.