kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۵۱۶
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۸

کوتاه از ایران


واگذاری طرح‌های فولادی به بخش خصوصی
سبزوار- فارس: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از واگذاری پنج طرح فولادی کشور به بخش خصوصی خبر داد.
علی سبحانی‌فر با بیان اینکه هفت طرح فولادی در کشور در انتظار واگذاری به بخش خصوصی است، اظهار داشت: براساس پیشنهاد وزیر صنعت پنج طرح فولادی در کشور به بخش خصوصی واگذار شده و دو طرح دیگر نیز در انتظار واگذاری است که طرح فولاد سبزوار یکی از آنها است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای اجرای پروژه فولاد سبزوار سرمایه‌گذار چینی وارد شده و ما فقط در انتظار باز شدن ال.سی این طرح هستیم. وی با بیان اینکه در طرح فولاد سبزوار از اعتبارات داخلی و بخش دولتی نیز بهره گرفته می‌شود، متذکر شد: در این طرح بالغ بر 100 میلیارد تومان آورده دولت است که با باز شدن حساب اعتباری ال.سی این مبلغ نیز به این پروژه تزریق می‌شود.

احیای نخیلات آبادان و خرمشهر
آبادان- ایرنا: معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی از تشکیل ستاد ملی و استانی احیای نخیلات آبادان و خرمشهر خبر داد. جهانگیر عرب گفت: 1200 هکتار از اراضی آبادان و خرمشهر با همکاری جهاد کشاورزی خوزستان و شرکت جهاد نصر کشت می‌شود.
وی افزود: دولت توجه ویژه‌ای به بخش کشاورزی آبادان و خرمشهر دارد.

عبور خرید گندم از 7 میلیون تن
اراک- فارس: سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: امسال خرید گندم از 7 میلیون تن تجاوز می‌کند و جهش خوبی خواهد داشت.
محمد نهاوندیان در جلسه شورای اداری استان مرکزی از اختصاص بودجه به طرح‌های عمرانی خبر داد و عنوان کرد: در دو هفته اخیر حدود 10 هزار میلیارد تومان از درآمدهای حاصله به طرح‌های عمرانی اختصاص یافته است. وی از اعلام سیاست‌های خروج از رکود طی سه‌شنبه هفته آینده خبر داد و گفت: برخی از این سیاست‌ها که به شکل لایحه تقدیم مجلس می‌شود، ناشی از برخی سیاست‌های مصوب دولت است که در مجموع این سیاست‌ها می‌تواند اقتصاد کشور را از رکود خارج کند. نهاوندیان، آزادسازی منابع بانکی، افزایش سرمایه بانک‌ها و رفع موانع سرمایه‌گذاری اقتصادی را از جمله این سیاست‌ها عنوان کرد. وی گفت: امروز بهترین شرایط را در استفاده از بازارهای خارجی داریم.

راه‌اندازی خدمات آمبولانس هوایی
اراک- ایرنا: معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خدمات آمبولانس هوایی در 14 استان کشور راه‌اندازی می‌شود.
محمد حاجی آقاجانی در نشست ارزیابی طرح نظام سلامت استان مرکزی در اراک افزود: تقویت ناوگان هوایی پیش بیمارستانی با هدف بهبود خدمات به مجروحان حوادث جاده‌ای و ترافیکی از نیازهای پایه است که امروز بهره‌برداری رسمی و همزمان آن در نقاط مختلف کشور کلید می‌خورد.
وی گفت: با تخصیص یکهزار و 340 میلیارد ریال برای بازسازی هتلینگ بیمارستانی به استانها در ماههای آینده شاهد تغییرات محسوس در این حوزه در کشور خواهیم بود.

انعقاد تفاهم‌نامه بین ایران و عراق
کرمانشاه- فارس: تفاهم‌نامه‌ای در 13 بند بین استانداران کرمانشاه و دیالی عراق منعقد شد.
این تفاهم‌نامه‌ای در 13 بند بین استانداران کرمانشاه و دیالی عراق در حوزه‌های تجارت، صنعت، کشاورزی، بهداشت و درمان و گردشگری به امضا رسید. معاون برنامه‌ریزی استاندار کرمانشاه در این جلسه تفاهم‌نامه فوق را کاملاً دوطرفه و یک همکاری دوجانبه عنوان کرد و گفت: برای اجرایی شدن مفاد این تفاهم‌نامه سه برنامه را در نظر گرفته‌ایم. علی اصغر میرزایی افزود: در این راستا یک برنامه کوتاه‌مدت و فوری یک ماهه، یک برنامه میان‌مدت شش ماهه و یک برنامه برای تمام برنامه‌ها به مدت دو سال پیش‌بینی شده که به امضای دو نفر قائم مقام از دو طرف رسیده و عملیاتی می‌شود. عامر سلمان یعقوب استاندار دیالی عراق با بیان اینکه به زودی افق‌های همکاری بیشتری با جمهوری اسلامی ایران باز می‌کنیم، افزود: انعقاد تفاهم‌نامه فوق در بحث روابط تجاری دو طرف می‌تواند اثرات خوبی به همراه داشته باشد.