kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۹۸
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۳
پایان مهلت یک ماهه

تکلیف استیضاح وزیر علوم امروز مشخص می‌شود

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه شنبه در جلسه‌ای با حضور وزیر علوم، برای استیضاح وی تعیین‌تکلیف می‌شود، گفت: نگرانی‌های نمایندگان مجلس از عملکرد وزیر علوم همچنان ادامه دارد.


قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در رابطه با نگرانی‌های نمایندگان مجلس از عملکرد وزیر علوم گفت: عملکرد وزیر علوم نگرانی‌هایی را برای برخی‌ از نمایندگان مجلس ایجاد کرده و اخیرا جلسه‌ای با فرجی‌دانا داشتیم که در این جلسه وی گزارشی از فعالیت‌های خود برای برطرف کردن نگرانی‌های نمایندگان ارائه کرد.
وی افزود: نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات در جلسه‌ای که با وزیر علوم داشتند، صریحا و دوستانه دغدغه‌های خود را اعلام کردند و از وزیر علوم خواستند برای رفع این نگرانی‌ها اقدام کند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته وزیر علوم فعالیت‌هایی را برای از بین بردن دغدغه‌های نمایندگان انجام داده ولی نمایندگان منتظر اقدامات بعدی فرجی‌دانا هستند و نگرانی‌های آنها همچنان باقی است.
جعفری با بیان اینکه امروز(شنبه) وزیر علوم با نمایندگان منتخب جلسه‌ای دارد، گفت: وزیر علوم قرار شده یکسری اقدامات را انجام دهد و شنبه در جلسه‌ای که با نمایندگان منتخب کمیسیون دارد مشکلات بررسی شده و نمایندگان برای اقدام بعدی تصمیم بگیرند.
همچنین حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی یکی از طراحان استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد آخرین وضعیت این استیضاح، گفت:‌ با توجه به اینکه مهلت یک ماهه آقای فرجی‌دانا برای پاسخ‌گویی به مطالبات استیضاح‌کنندگان پایان یافته، برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در روز شنبه در جلسه‌ای با حضور وی، استیضاح را تعیین تکلیف کنیم.
وی با بیان اینکه هنوز دغدغه‌های جدی و اساسی استیضاح‌کنندگان رفع نشده است، افزود: در جلسه روز شنبه (امروز) که با حضور وزیر علوم برگزار می‌شود، قرار است اقدامات وزیر علوم در مورد رفع دغدغه‌های نمایندگان و محورهای استیضاح مورد بررسی و واکاوی کارشناسی قرار گیرد.
گفتنی است؛ در جلسه ای با حضور رییس مجلس و وزیر علوم و برخی نمایندگان طراح استیضاح فرجی دانا  قرار شد یک ماه به وزیر مهلت دهند تا مسائل و مشکلاتی که در وزارتخانه هست را برطرف کند، این مهلت روز چهارشنبه هفته گذشته به پایان رسید.