kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۹۶
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۳
روحانی در دیدار با برگزیدگان چهار‌محال‌وبختیاری:

ایستادگی در برابر قدرت‌های جهانی احترام به شهدا است

رئیس‌جمهور در جمع علما، ‌ایثارگران و برگزیدگان چهار‌محال‌وبختیاری تاکید کرد: ایستادگی در برابر قدرت‌های جهانی احترام به شهدا و ایثارگران است.

شهرکرد - خبرنگار کیهان:

 حجت‌الاسلام حسن روحانی در جمع علما، ایثارگران و برگزیدگان چهار‌محال‌وبختیاری اظهار کرد: از اینکه فرصت دیدار با ایثارگران، علما و روحانیت محترم و معزز این استان برای بنده فراهم شده بسیار خوشحال هستم.
وی افزود: دولت به حضور ایثارگران در صحنه‌های مختلف افتخار می‌کند و در حد توان خود به این عزیزان خدمت‌رسانی می‌کند.
روحانی بیان داشت: اگر ما امروز در برابر فشار قدرت‌های بزرگ، جنایتکاران جهانی و در برابر آنهایی که می‌خواهند در امور داخلی کشورها مداخله کنند، سروقامت بوده‌ایم و ایستادگی کرده‌ایم و در مقابل فشارهای آنها سر تعظیم فرود نیاورده‌ایم این به معنای احترام به شهیدان، ایثارگران، آزادگان، رزمندگان و همه جانبازان است.
وی تصریح کرد: هیچ راهی برای نجات اسلام جز وحدت، اتحاد، ایثار و فداکاری وجود ندارد و ما باید بدانیم با ضعف امت اسلام تهاجم مستکبرین بیشتر خواهد شد و ضروری است که خود را توانمند و قدرتمند سازیم.
روحانی ادامه داد: در اینکه فرهنگ و انگیزه یک ملت برای مقاومت بالاترین معیار است هیچ تردیدی نیست اما باید قدرت‌های مادی را نیز افزایش دهیم.
وی خاطرنشان کرد: بیکاری بزرگترین معضل جامعه ما است و در شرایط این‌چنینی هیچ راهی جز اولویت‌بندی مشکلات و راه‌حل های آنها وجود ندارد.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: نقد دولت نه تنها هست بلکه وظیفه ملت ایران است و نه تنها دولت نقد شما را تحمل می‌کند بلکه به نقد دلسوزانه شما افتخار می‌کند.
روحانی ادامه داد: اقتصاد این کشور بدون حضور فعال کارآفرینان و بخش خصوصی راه به جایی نخواهد برد و با وجود همه مشکلات، با حضور مردم به آینده بسیار خوش‌بین هستیم.
وی ابراز داشت: ایران بزرگترین کشور منطقه است که به عراق، سوریه و لبنان در مقابل استکبار کمک می‌کند.
رئیس‌جمهور افزود: امروز اگر حضور ایران در منطقه نباشد توطئه نیل تا فرات را شاهد خواهیم بود.
روحانی خاطرنشان کرد: در طول یک سال کاهش 31 درصدی تورم از 45 درصد به 14 درصد در تاریخ اقتصادی ایران بی‌نظیر بوده است.
رئیس‌جمهور در جلسه شورای اداری چهار‌محال‌وبختیاری
حجت‌الاسلام حسن روحانی در نشست شورای  اداری استان ضمن تشکر و سپاسگزاری از استقبال باشکوه مردمی و مهمان‌نوازی مردم ولایتمدار و خونگرم استان، این شور و اشتیاق را نشان پیوستگی مردم با دولت تدبیر و امید دانست و گفت: این شور و اشتیاق نشان از آن دارد که مردم به آینده کار دولت امید داشته و از کار گذشته دولت نیز رضایت نسبی دارند.
وی تلاش برای تحقق مطالبات مردمی را رسالت اصلی مسئولان دانست و افزود: روزی که فردی فکر کند به بالاترین درجه رسیده آن روز، روز مرگ اوست.
روحانی با بیان اینکه بخش کشاورزی باید متحول شود، اظهار داشت: دیگر نمی‌توانیم با شیوه سابق به کشاورزی ادامه دهیم، اگر با این شیوه پیش برویم زمین‌های کشاورزی کشور خشک می‌شود، کشور نیاز دارد که بخش کشاورزی آن توسعه یابد و مکانیزه شود.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: مگر بعضی‌ها می‌توانند این دولت پاک را لکه‌دار کنند، فساد غرق شده سال‌ها پیش را مگر می‌شود با این سر و صداها محو کرد، آنها باید پاسخگو باشند.
وی ادامه داد: این دولت با هرگونه رانت، فساد، حزب بازی و باندبازی مخالف است، مگر می‌توان کشور را با این مسائل پیش برد، ما معتقد به شایسته‌سالاری هستیم.
رئیس‌جمهور همچنین با تاکید بر ضرورت توسعه نظام آموزشی کشور،‌ افزود: نظام آموزشی باید از یک سو منطبق با نیازهای جامعه باشد و از سوی دیگر در مسیر  توسعه جهانی رشد کند.
روحانی ادامه داد: مگر می‌شود در استانی که از آن به عنوان مرکز گردشگری نام برده می‌شود دانشگاه آن استان در زمینه دیگری تحقیق کند.
وی در ادامه صحبت‌های خود اقدام مهم دولت را در این یک سال ایجاد آرامش در کشور برشمرد و ابراز داشت:‌کشور به آرامش نیاز دارد، با دعوا و اختلاف نمی‌توان کشور را اداره کرد.
رئیس‌جمهور ادامه داد: دولت در هفته گذشته و هفته آینده 12 هزار و 500 میلیارد تومان به بخش عمرانی و تملک دارایی اختصاص داده که تحول بزرگی است. روحانی تاکید کرد: ما باید به نقطه‌ای برسیم که قدرتی هوس تحریم ایران به سرش نزند. وی افزود: در دولت گذشته بحث این بود که ما تحریم‌‌‌ها را دور می‌زنیم. اما در پایان آنها نفت ما را خوردند، ملت ایران را  دور زدند و امروز مرتب فریاد می‌زنند که فلان بخش رانت شده، این برای پوشش آن رسوائی‌هاست.
روحانی با بیان اینکه امروز هیچ کشوری نیست که در مورد حق غنی‌سازی ایران تردید داشته باشد، ادامه داد: امروز بحث بر سر اندازه و مقدار سانتریفیوژها است که البته آن هم برای یک مدت کوتاه و نه برای همیشه.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه ایران غنی‌سازی خواهد کرد، چرا که این برنامه پروژه عظیم کشور است، تاکید کرد: ملت ایران با ایستادگی و مقاومتش مسیر حرکت و نشاط را در کشور بیش از پیش محقق کرده است که این شایسته تقدیر و قدردانی است.
روحانی در نشست خبری
 فرودگاه شهرکرد
رئیس‌جمهور  پیش از ظهر پنج‌شنبه با حضور  در جمع رسانه‌‌های داخلی چهار‌محال‌وبختیاری در فرودگاه شهرکرد گفت: پروژه فولاد استان پیشرفت نسبتا خوبی داشته که امیدواریم در سال 95 اجرایی و عملیاتی و افتتاح شود، در مورد پروژه خط‌آهن، دولت تسهیلات لازم را می‌تواند از طریق صندوق ارائه کند چرا که این پروژه تحول بزرگی در زمینه صرفه‌جویی  از سوخت خواهد داشت.
وی افزود: در کل استان 79 پروژه در حال اجرا داریم که این مجموعه 206 میلیارد تومان اعتبار نیاز  دارد که همه اعتبارها تخصیص داده شده است تا ان‌شاءالله اجرایی و عملیاتی شوند.
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود مهمترین کار دولت را  خروج از رکود برشمرد و اظهار داشت:  به مردم قول داده بودم که تا پایان سال جاری تورم به 25درصد کاهش پیدا کند، اما در سه‌شنبه هفته آینده رقم جدیدی را اعلام خواهم کرد که کمتر از رقم اعلام شده است و امیدوارم به جایی برسیم که وضعیت اقتصادی برای مردم امیدآفرین باشد.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: استان چهار‌محال‌وبختیاری با وجود طبیعت بسیار زیبایش، در صورت احداث پیست‌های اسکی مدرن با حمایت بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاران می‌تواند دهکده المپیک ورزش‌های زمستانه شود.
گفتنی است رئیس‌جمهور بعد از پایان سفر دو روزه خود به استان چهار‌محال‌وبختیاری ظهر پنج‌شنبه به تهران بازگشت.