kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۷۰
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶
امام جمعه قم:

گستاخی رژیم صهیونیستی به دلیل تفرقه در جهان اسلام است

امام جمعه قم گفت: جسارت و گستاخی رژیم صهیونیستی به دلیل تفرقه در جهان اسلام است.


به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد با تأکید بر اینکه صهیونیست‌ها به دنبال نسل‌کشی مسلمانان در غزه و از بین بردن فلسطینیان هستند اظهار کرد: با وجود تمام تلاش مستکبران و کشته شدن عده زیادی از مردم این سرزمین باز می‌بینیم روحیه مقاومت در مردم از بین نرفته و این مردم مظلوم همچنان جانانه ایستاده و مقاومت می‌کنند.
سعیدی با تأکید بر اینکه جسارت و گستاخی رژیم صهیونیستی به واسطه تفرقه در جهان اسلام است افزود: در طرف مقابل مستکبران عالم آنچنان با یکدیگر متحد هستند که اگر کسی در دنیا بخواهد درباره هولوکاست صحبت منفی کرده و آن را به چالش بکشد همه علیه آن بسیج می‌شوند و نمی‌گذارند لطمه‌ای به اسرائیل وارد شود.
وی ادامه داد: کشورهای اسلامی امروز می‌بینند که غزه چگونه مورد حمله وحشیانه و غیر انسانی اسرائیل قرار گرفته است ولی حاضر نیستند به خاطر اسلام، عربیت، مذهب و یا انسانیت علیه اسرائیل حرفی زده و یا اقدامی کنند و این در حالی است که آمریکا و متحدان غربی‌اش حامی سر سخت رژیم صهیونیستی هستند.
متولی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری حمایت از فلسطین و مقاومت را افتخار خود می‌داند ابراز کرد: رهبرانقلاب اسلامی تأکید کردند که در این نبرد نابرابر پیروزی با مقاومت است و غزه باید در برابر اسرائیل مسلح شود. این سخن ترس و وحشت را در دل دشمنان انداخته است و آنان هر لحظه منتظر آغاز انتفاضه سوم در کرانه باختری و پیوستن آنها به مردم غزه هستند.
وی با اشاره به پیش‌رو بودن سالگرد پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه در برابر چهارمین ارتش قدرتمند جهان ابراز کرد: امسال هم شاهد هستیم رژیم غاصب صهیونیستی مردم بی‌دفاع غزه را به خاک و خون کشیده و بیش از یک ماه است که این جنگ نابرابر ادامه دارد که طی آن هزاران نفر از مردم غزه به شهادت رسیده و یا مجروح شدند و خانه‌ها و مراکز دولتی زیادی در این منطقه با خاک یکسان شده است.
سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه هیچ انسان عاقلی برای کار خسارت باری که انجام می‌دهد جشن نمی‌گیرد افزود: متأسفانه شاهد هستیم که برخی افراد برای طلاق خود جشن می‌گیرند، طلاق یعنی اظهار ناتوانی در اداره زندگی مشترک، ناتوانی در رسیدن به تفاهم و بی‌پناه شدن زوجین، آیا برای این ناتوانی‌ها باید جشن گرفت؟
وی خاطرنشان کرد: هیچ زن و مرد عاقلی برای مرگ زندگی خود جشن نمی‌گیرند و جشن طلاق جشنی شیطانی و سوغات غرب است که خانواده‌ها باید نسبت به این مسئله و رواج آن آگاه باشند.
متولی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به روز 17 مرداد روز خبرنگار اظهار کرد: فداکاری،‌ ایمان، صبر و استقامت و هجرت به سوی خدا و انجام تکلیف برای رضای خدا از لوازم کار خبرنگاران است که باید به وسیله آن به اطلاع‌رسانی و آگاهی مردم بپردازند و خبرنگاران باید در تهیه و انتشار اخبار صحیح تلاش کنند.