kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۶۷
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶
با صدور بخشنامه‌ای از سوی وزیر آموزش و پرورش

مدیران استانی موظف به رعایت تناسب جنسیتی شدند

وزیر آموزش و پرورش، در راستای پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین و با صدور بخشنامه‌ای چگونگی عملیاتی شدن برنامه تعالی مدیریت مدرسه را ابلاغ کرد.


علی‌اصغر فانی با صدور بخشنامه‌ای چگونگی عملیاتی شدن برنامه تعالی مدیریت مدرسه، مدیران کل استانی را موظف کرده است، اقدامات لازم را برای تناسب جنسیتی انجام دهند.
به گزارش خبرگزاری ایلنا، در این ابلاغیه آمده است در راستای پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین و سیاست‌های راهبردی بهبود مدیریت آموزشگاهی و ارتقای کیفیت امور آموزشی و پرورشی، برنامه تعالی مدیریت مدرسه، پس از بررسی مدل‌های مختلف تعالی سازمانی مطرح در دنیا، پژوهش‌های صاحب نظران مدیریت و تجارب ارزنده بعضی از مدارس موفق در ایران و بر اساس مدل بومی تعالی سازمانی مدارس ایران با نگاهی تعالی بخش، مشارکت جو، مدرسه محور و کیفیت مدار طراحی و تولید شده است.
بر اساس این بخشنامه، این برنامه برای یک دوره چهار ساله برای تمام مقاطع تحصیلی پیش‌بینی شده است و اعتبارات لازم برای اجرای آن از سوی آموزش و پرورش و در زمان معین تخصیص می‌یابد.
در این بخشنامه؛ مدیران کل استانی موظف شده‌اند برطبق جدول هدف‌گذاری نسبت به تعیین مدارس مجری، تعیین سرمایه، پوشش حداکثر مناطق آموزشی و پرورشی و تناسب جنسیتی اقدامات لازم را بر حسب مفاد بخشنامه انجام دهند.
بر این اساس انتخاب هوشمندانه مدرسین مجرب، افراد علاقه‌مند و توانمند در امور مدیریتی با توجه به ماموریت‌های قصد شده برای ذی‌نفعان و فعال کردن تیم‌های مشاوره‌ای، ارزیابی و نظارت برای حسن اجرای این بخشنامه به عنوان بخشی از تاکیدات آموزش و پرورش توجیه شده است.