kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۶۶
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶
جلیلی:

همه فرعون‌ها به دنبال این بودند که کودک مقاومت رشد نکند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به رفتار فرعون‌گونه استکبار جهانی تصریح کرد: همه فرعون‌ها به دنبال این بودند که کودک مقاومت رشد نکند.


سعید جلیلی در یادواره دانشمند هسته‌ای کشورمان شهید «داریوش رضایی‌نژاد»، با اشاره به اینکه بعضی‌ها می‌گویند که سیاست‌ خارجی جای آرمان نیست، تصریح کرد: در سیاست خارجی باید واقعیت‌ها را دید، در سیاست خارجی در رویارویی با کسانی که در مقابل شما هستند یکی از ضروریات دیدن واقعیت است چرا که اگر شما واقعیت‌ها را نبینید طبیعی است که موفقیتی کسب نخواهید کرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه از ادامه کشتار مردم بی‌گناه غزه موسی‌ها و رضایی‌نژادها متولد خواهند شد و کشتار مردم بی‌گناه و مظلوم غزه برای آنها دغدغه‌ نیست، تصریح کرد: این کشتارها برای آنها دغدغه نیست ولی تعداد سانتریفیوژهای ما و رشد رضایی‌نژادها برای آنها دغدغه و عامل نگرانی است.
وی تصریح کرد: آنچه که ملت ما را در جهان متمایز کرده پیشرفت است و فقط مقاومت نیست.
جلیلی به گفته اندیشمند آمریکایی که گفته بود ایران اعتقاد دارد که بدون آمریکا نیز می‌توان پیشرفت کرد اشاره و بیان کرد: خدا محوری محاسبات ما آمریکایی‌ها را آزار می‌دهد و احساس خطر می‌کند، دختران ما مانند «آرمیتا» حق را شناختند و در برابر باطل با ایستادگی مقاومت کردند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی خاطر نشان کرد: نباید فراموش کرد که همه فرعون‌ها به دنبال این بودند که کودک مقاومت رشد نکند و موسی مقاومت نیز متولد نشود ولی سخت در اشتباه بودند و در آن دوران با بمباران ایلام نسل رضایی‌نژاد‌ها تکثیر شدند.
به گزارش ایسنا، سعید جلیلی همچنین در ششمین یادواره سردار شهید محمدحسن نظرنژاد(بابانظر)، اظهار کرد: بعد از جنگ جهانی دوم برخی از قدرت‌ها به مدد پیروزی‌های خود مناسباتی را بر جهان حاکم کردند که تا امروز باقی است. در این نظم چند کشور باید امتیازاتی داشته باشند و سایر کشورها باید از این امتیازات محروم باشند. در بند یک و دو معاهده NPT ذکر شده است که تنها چند قدرت باید سلاح هسته‌ای داشته باشند و سایر کشورها این حق را ندارند.
وی تاکید کرد: بمباران‌های آنها در حقیقت بمباران دیوار اعتمادی است که برخی می‌گویند باید به آمریکا اعتماد کرد. هفتاد سال است که این نظم را ایجاد کرده‌اند. ابزار آنها ترساندن است و این‌گونه می‌خواهند نگاه خودشان را تحمیل کنند. در چنین فضایی امام(ره) آمد و با یاران خود این نظام را به چالش کشید.