kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۲۶
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۱

چهارمین جشنواره تابستانی همدان آغاز به کار کرد

چهارمین جشنواره گردشگری تابستانی استان همدان در محل آرامگاه بوعلی‌سینا فعالیت خود را آغاز کرد.

همدان- خبرنگار کیهان:

در مراسم آغازین این جشنواره که جمعی از خانواده‌های همدانی و مسافران و گردشگران حضور داشتند، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، اعلام کرد: جشنواره تابستانی امسال از هشتم مرداد ماه آغاز شده و به مدت 40 روز تا 16 شهریور ماه ادامه دارد.
ریحان سروش مقدم افزود: اجرای بیش از 100 برنامه مختلف فرهنگی و هنری و... در ایام برگزاری جشنواره تدارک دیده شده که برگزاری همایش تخصصی سفال و صنایع دستی، برنامه ویژه روز همدان و ادای احترام به مقام شامخ ابوعلی سینا، همایش ملی سوغات و شیرینی، همایش داروهای گیاهی، شب شعر و طنز و شعرهای همدانی، نقاشی بر روی پارچه 400 متری، نمایشگاه صنایع دستی و سوغات، کنسرت موسیقی، همایش مردم‌شناسی، نمایشگاه مجموعه‌داران و همایش زاگرس‌نشینان از جمله برنامه‌های مذکور است.
وی ادامه داد: هدف از برگزاری جشنواره تابستانی، معرفی آدب و رسوم و سنت‌های قدیمی، ایجاد فضای شاد و بانشاط برای مردم استان و گردشگران و معرفی جاذبه‌های مختلف گردشگری همدان است.
سروش مقدم اضافه کرد: اختتامیه جشنواره همزمان با میلاد امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) روز 16 شهریور در محل آرامگاه باباطاهر برگزار می‌شود.