kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۴۸۲
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲

سینماهای چین از‌ هالیوود پیشی گرفتند(اخبار ادبی و هنری)

سینماهای چین برای نخستین‌بار در تاریخ، بابت فروش سالانه گیشه‌های سینما از ایالات متحده و ‌هالیوود پیشی گرفتند. این در حالی است که اثرات منفی تداوم همه‌گیری کرونا به صنعت سینمای ایالات متحده لطمه بسیاری زده و بنابر اظهارنظرات کارشناسان ‌هالیوود، در صورت تداوم این شرایط، با نابودی مواجه خواهند شد.


بر اساس داده‌های «آرتیزان گیت‌وی»، روز یکشنبه(۱۸ اکتبر)، چین به فروش سالانه گیشه‌ای 1/988 میلیارد دلار رسید و ایالات متحده را پشت‌سر گذاشت که میزان فروش کل 1/937 میلیارد دلار را ثبت کرده بود. با توجه به این که اقتصاد چین رفته‌رفته از رکود همه‌گیری کووید-۱۹ رهایی می‌یابد پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال، این فاصله افزایش چشم‌گیرتری پیدا کند.
هم‌اکنون ده‌ها هزار سینما در چین باز است و ۷۵ درصد ظرفیت معمول آنها در دسترس است. ماه پیش فیلم چینی جنگی حماسی «هشت‌صد» توانست از فیلم‌ هالیوودی «پسران بد تا ابد» پیشی گرفته و بالاترین فروش گیشه‌ای فیلم را در سال ۲۰۲۰ به دست آورد. جایگاه سوم هم به فیلم چینی دیگری به نام «مردم من، میهن من» اختصاص یافت و فیلم انیمیشن تخیلی «جیانگ زیا» نیز در جرگه ده فیلم برتر قرار گرفت.
از طرف دیگر در بریتانیا هم وضع فروش سینماها به میزان شدیدی افت داشته و به تازگی سینماهای زنجیره‌ای «ساینورلد» و «پیکچر هاوس» اعلام کردند به علت همه‌گیری کرونا موقتاً سالن‌های خود را تعطیل کرده‌اند.