kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۹۲۱۲
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳
طی 5 ماهه نخست امسال رقم خورد

افزایش 31 درصدی فوت و کاهش 6/9 درصدی ولادت در استان تهران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: آمار فوت در پنج ماه نخست سال جاری در تهران نسبت به مدت مشابه سال قبل 31/6 درصد افزایش یافته است.

مسعود شفیعی در گفت وگو با ایسنا، در تشریح آمار جمعیتی استان تهران در پنج ماه نخست سال ۱۳۹۹ اظهار داشت: در این مدت ۶۱ هزار و ۷۲۵ ولادت داشته‌ایم که از این تعداد ۳۱ هزار و ۸۶۴ نفر مرد و ۲۹ هزار و ۸۶۱ نفر زن هستند، این درحالی است که در پنج ماه نخست سال گذشته ۶۶ هزار و ۲۸۰ ولادت داشته‌ایم. به این‌ترتیب کاهش 6/9 درصدی ولادت نسبت به زمان مشابه در سال گذشته را شاهد بوده‌ایم.
شفیعی افزود: بر اساس اطلاعات اداره کل ثبت احوال استان، در همین مدت میزان وفات به ۳۱ هزار و ۱۰۷ نفر رسیده است که از این میزان ۱۸ هزار و ۹ نفر مرد و ۱۳ هزار و ۹۸ نفر زن هستند؛ این درحالی است که در پنج ماه نخست سال ۱۳۹۸ تعداد فوت ۲۳ هزار و ۶۴۰ نفر بوده است. به این‌ترتیب در پنج ماه نخست سال جاری شاهد افزایش 31/6 درصدی در وفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم.
وی ادامه داد: همچنین در پنج ماه نخست سال جاری ۳۳ هزارو ۳۴۵ ازدواج به ثبت رسیده است درحالی که در مدت مشابه سال ۱۳۹۸ تعداد ۳۱ هزار و ۸۱۱ ازدواج ثبت شده است. به این‌ترتیب در سال جاری 4/8 درصد افزایش در ازدواج را نسبت به سال قبل داشته‌ایم. در طلاق نیز در پنج ماه نخست امسال تعداد ۱۲ هزار و ۸۵۳ مورد طلاق داشته‌ایم که نسبت به زمان مشابه سال قبل که تعداد ۱۱ هزار و ۶۲۱ طلاق به ثبت رسیده بود شاهد افزایش 10/6 درصدی
بوده‌ایم.