kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۸۴۷۵
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱
جمعیت الوفاق بحرین:

خائنان به بیت‌المقدس، مکه را هم به دشمن واگذار خواهند کرد

جمعیت الوفاق بحرین به عنوان بزرگترین گروه معارض این کشور، سازش آل خلیفه با رژیم صهیونیستی را «ذلت و خواری» توصیف و تاکید کرد، «خائنان به بیت المقدس، مکه را هم واگذار خواهند کرد».




خیانت آل خلیفه به فلسطین و اعلام توافق عادی ‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی با واکنش‌های بسیار زیادی در جهان اسلام مواجه شده است. توافق عادی ‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی که دیروز در کاخ سفید امضا شد باعث شده تا گروه‌های مقاومت و گروه‌های شیعه آن را ذلت و خواری سران مرتجع عرب توصیف کنند.
در همین راستا، شیخ «حسین الدیهی» نایب‌رئیس‌جمعیت الوفاق بحرین به عنوان بزرگترین گروه معارض بحرینی، گفت که بحرینی‌ها تا ابد در کنار فلسطینی‌ها هستند. او در گفت‌و‌گو با شبکه المیادین توافقات سازش با رژیم صیهونیستی را «سقوط سازشکاران» عنوان کرد و گفت که آنها تاکنون یک روز هم درکنار مردم فلسطین نبودند: «همواره در کنار مردم فلسطین در یک جبهه خواهیم ماند و هیچ زمانی طرف جریان ذلت و خواری را نخواهیم گرفت و از اینکه نام بحرین در توافق سازش و حقارت آمده، متأسفیم».
او سپس با اشاره به امضای توافق سازش در کاخ سفید گفت «به بهانه صلح می‌خواهند قدس شریف را دفن کنند...هر کسی از قدس دفاع کند، گویی از مکه دفاع کرده است و هر کسی که امروز پشت به قدس می‌کند، فردا روز، مکه را نیز واگذار خواهد کرد...فلسطین همواره جزو اصول ثابت جمعیت الوفاق و انقلابیون بحرین خواهد ماند».
هشدار حماس و جهاد اسلامی
از سوی دیگر، «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، با تأکید بر لزوم اتحاد بین گروه‌های فلسطینی، تأکید کرد این اتحاد، عامل اصلی ایستادگی این ملت و پایبندی آن به حقوق تاریخی خود در فلسطین است. النخاله در مصاحبه با روزنامه «القدس» گفت صدور بیانیه مشترک به نام گروه‌های ملی در پایان نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی که در رام الله و بیروت برگزار شد، بدین معناست که همه گروه‌ها تمایل دارند از مرحله اختلاف و درگیری داخلی، وارد عرصه درگیری واقعی با اشغالگر اسرائیلی شوند. این مسئول فلسطینی ادامه داد، در پایان، دشمن صهیونیستی «غزه مسلح» را نخواهد پذیرفت و به همین دلیل، جریان مقاومت و مردم غزه، هدف قرار خواهند گرفت، ولی نباید یک لحظه از سلاح خود غافل شویم، بلکه باید گروه‌های مقاومت را تقویت کنیم و این جنگ با پروژه صهیونیسم، ادامه خواهد داشت تا پیروز شویم.
«نبیل ابوردینه» سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان اعلام هم کرد، همه توافقنامه‌های آمریکایی و اسرائیلی چه با عرب و چه با غیر عرب مردود است. احزاب لبنانی نیز دیروز اعلام کردند که عادی‌‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی شدیدترین درجه انحطاط اخلاقی است.
روز خشم مردمی
در واکنش به توافق عادی ‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی، گروه‌های فلسطینی دیروز سه شنبه را «روز خشم مردمی» نامیدند. در این راستا، گروه‌های مقاومت فلسطین دیروز سه شنبه تجمع اعتراضی را در محکومیت توافقات عادی ‌سازی روابط میان کشورهای عربی(امارات و بحرین) از یک سو و رژیم اشغالگر قدس از سوی دیگر برگزار کردند. این تجمع در برابرمقر مجلس قانونگذاری فلسطین در غزه با عنوان «عادی ‌سازی روابط خیانت است» با مشارکت تمام گروه‌ها و جمعیت‌های خیریه به ویژه جمعیت الوفاق بحرین و قشرهای مختلف مردم غزه برگزار
شده است.
فلسطینیان ساکن قدس اشغالی هم با شرکت در فعالیت‌ها و برنامه‌های دینی و مردمی در مخالفت با عادی ‌سازی روابط میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی تاکید کردند کسانی که در واشنگتن جمع شده‌اند(مقامات اماراتی و بحرینی) تا توافقات فروش قدس اشغالی را امضا کنند، تنها نماینده خودشان هستند نه ملت‌ها. همچنین روز جمعه آینده نیز روز «عزای عمومی» اعلام شده و قرار است فلسطینیان در این روز در محکومیت این توافقات خیانت‌بار پرچم‌های سیاه را در تمامی میادین و روی خانه‌ها و ساختمان‌ها برافراشته و برنامه‌ها و مراسم‌های مختلفی را هم برگزار کنند.