kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۷۷۷۱
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶

تحریف مطالب کیهان درباره سریال «آقازاده» در برخی رسانه‌ها(اخبار ادبی و هنری)

پس از انتشار دو یادداشت حاوی انتقادات تند درباره سریال «آقازاده» در روزنامه کیهان، برخی از رسانه‌ها در اقدامی مغرضانه و غیرحرفه ای، به تحریف این مطالب پرداختند و نوشتند که کیهان از این سریال دفاع کرده است!

دیروز –دوشنبه 17 شهریور- دو یادداشت در نقد و تحلیل سریال «آقازاده» در کیهان منتشر شد؛ این مطالب ضمن بیان برخی نقاط قوت، انتقاداتی را به ساختار و محتوای سریال «آقازاده» وارد کردند. اما پایگاه خبری «انتخاب» که از رسانه‌های زنجیره‌ای و وابسته به جریان مدعی اصلاحات محسوب می‌شود، مضمون مطالب کیهان را به طور کامل، معکوس و وارونه منعکس کرد! این سایت با تیتر «دفاع روزنامه کیهان از سریال آقازاده» به سانسور و تحریف مطالب منتشر شده در کیهان درباره این سریال پرداخت. متأسفانه متعاقب این رفتار غیراخلاقی سایت انتخاب، برخی دیگر از رسانه‌ها نیز به بازنشر این مطلب با همین عنوان پرداختند!
 نکته قابل تأمل این است که یکی از مطالب کیهان با حجمی بیش از دوهزار واژه، تماما به انتقاد از سریال «آقازاده» پرداخت و مطلب دیگر هم با تیتر «ضربه فنی آقازاده با فریب بازار» چاپ شد؛ تیتری که به تنهایی گویای نگاه انتقادی حاکم و غالب بر مطلب است و یک فرد با حداقل هوش هم وقتی این تیتر را ببیند نمی‌تواند چنین حکمی صادر کند که این یادداشت در دفاع از سریال مذکور است. اما اینکه چگونه می‌توان مطلبی که در آن تصریح شده است، «جاذبه بازار و مسابقه برای سود بیشتر، «آقازاده» را هم ضربه فنی کرد! «آقازاده» فریب فروش بیشتر را خورد و خاک شد» را «دفاع» تعبیر کرد، اتفاقی است که فقط در رسانه‌های تحریف‌کننده واقعیت‌ها رخ می‌دهد. به این ترتیب که سایت انتخاب، مطلب تماما انتقادی را به‌طور کامل نادیده گرفته است! این سایت درباره مطلب دیگر هم، فقط آن بخش‌هایی که به اقدام سازمان اوج برای ورود به سریال‌سازی در شبکه نمایش خانگی، پرداختن به سوژه مفاسد اقتصادی و مقایسه آقازاده با اغلب سریال‌های شبکه نمایش خانگی آن هم فقط در دو سه قسمت اول می‌پردازد را منعکس کرده و بخش‌های انتقادی را سانسور کرده است.
متأسفانه این اولین بار نیست که برخی از سایت‌ها و روزنامه‌های وابسته به جریان مدعی اصلاحات به تحریف مضمون مطالب کیهان پرداخته‌اند؛ این رسانه‌ها گاهی محتوای برخی از مطالب و اخبار کیهان را 180 درجه برخلاف آنچه منتشر شده، تغییر می‌دهند!