kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۷۶۳۱
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴
رئیس‌دادگستری خراسان شمالی:

هیچ واحد تولیدی نباید تعطیل شود



رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی با بیان اینکه هیچ واحد تولیدی به علت بدهی بانکی نباید تعطیل شود گفت: برای حل مشکل بدهی آنان باید یک دوره تنفس و تقسیط در نظر گرفته شود.
حجت‌الاسلام اسدالله جعفری اظهار داشت: نرخ سود بانکی نیز باید عادلانه و منصفانه باشد در مواردی که نرخ سود بیش از نرخ سود قانونی باشد دستگاه قضا از بانک هیچ‌گونه حمایتی نمی‌کند و حتی شکایت آنها را نیز پیگیری نخواهد کرد.
وی به مشکلات ارزی وارد‌کننده‌ها و صادر‌کننده‌ها نیز ‌اشاره کرد و گفت: این تصمیم کشوری است که موجب مشکلاتی برای سرمایه‌گذاران و صادر‌کننده‌های استان
شده است.
 رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی در ادامه از اجرایی نشدن انبوه مصوبات کارگروه رفع موانع تولید استان انتقاد کرد و گفت: تعهدات دستگاه‌ها و بانک‎ها در این خصوص عملی نمی‌شود.
وی با بیان اینکه از بانک‌ها می‌خواهیم که با واحدهای تولیدی برای رفع موانع کنار بیایند گفت: مسئولان بانک‌ها نیز مطرح می‌کنند که قرار بود بسته حمایتی در این خصوص داشته باشیم که تاکنون عملی نشده است.
حجت‌الاسلام جعفری در بخش دیگری از سخنانش گفت: این در حالی است که برخی از دستگاه‌ها و بانک‌ها نیز خود به تعهدات کارگروه رفع موانع تولید عمل نمی‌کنند و بعضا مقاومت
نیز دارند.
وی همچنین خواستار احصای مشکلات تولید کننده‌ها از سوی اتاق بازرگانی شد و افزود: مشکلاتی که به قوانین کشور بر می‌گردد احصا و برای بررسی به دستگاه قضا ارسال می‌کنیم تا در جلسه‌ها و کارگروه‌ها برای رفع آنان تصمیم گیری شود.
رئیس‌اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی نیز به مشکلات تعهد ارزی صادر‌کننده‌ها ‌اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون به این سرمایه‌گذاران فشار زیادی وارد شده است.
سعید پورآبادی با بیان اینکه واحدی‌های معدنی نباید تعطیل شوند افزود: طبق دستور باید این معادن به سرعت راه‌اندازی شوند.
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی گفت: ۱۳ واحد تولیدی غیرفعال این خطه در تملک چهار بانک استان است که باید برای احیا به مالکان بازگردانده شود.
هدایتی اظهار داشت: سه واحد تولیدی غیرفعال استان در تملک بانک ملی، هفت واحد در تملک بانک صنعت و معدن، ۲ واحد در تملک بانک کشاورزی و یک واحد تولیدی غیرفعال نیز در تملک بانک سپه است که تلاش داریم این واحدها را به مالکانش برگردانیم تا دوباره احیا و به چرخه تولید فعالیت تولیدی بازگردند.