kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۷۶۲۱
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴
معاون رئیس‌جمهوردر امور مناطق محروم:

همه روستاها به شبکه ملی اطلاعات وصل می‌شوند



معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور گفت: اکنون بیش از ۹۸ درصد روستاهای کشور به شبکه ملی اطلاعات وصل شده‌اند و تا پایان دولت دوازدهم، صددرصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.
محمد امید در نشست بررسی راهکارهای صنایع خرد و‌ اشتغال روستایی شهرستان ملایر اظهار داشت: حدود ۳۸ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار تا پایان سال ۱۴۰۰ به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.
وی افزود: از سال ۹۶ مهاجرت معکوس در روستاها افزایش یافت و گازرسانی به روستاهای کشور از حدود ۳۰ درصد به بیش از ۸۰ درصد در حال حاضر رسیده است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور همچنین به تجهیز تمامی روستاها به مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت تا پایان دولت‌ اشاره و بیان کرد: ۲۲ هزار میلیارد تومان از منابع بانک‌ها ویژه‌ اشتغال روستایی در نظر گرفته شد که این منابع توانست‌ اشتغال را در روستاها رونق و جمعیت روستایی را افزایش دهد.
وی گفت: در بحث آب روستایی باید چاره‌ای اندیشیده شود و مدل‌های خوبی در برخی استان‌ها اجرا شده است.
امید همدان را جزو رتبه‌های نخست در جذب اعتبارات‌ اشتغال روستایی دانست و افزود: همدان سال گذشته ۳۰ درصد بیشتر از سهمیه‌ اشتغال روستایی خود جذب کرد و امسال ۶۰ میلیارد تومان سهمیه در این حوزه برای استان همدان اختصاص یافت.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهورهمچنین‌ اشتغال‌زایی استان همدان را بالاتر از میانگین کشوری دانست.