kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۷۶۱۷
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳

اجرای طرح «نذر کتاب» در لاهیجان


 
رئیس‌اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان از اجرای طرح نذر کتاب در این شهرستان خبر داد.
نگار نادری با بیان اینکه در پی شیوع کرونا توجه بیشتر به نذر فرهنگی به دلیل تاثیرات دراز مدت آن، دارای اهمیت است، افزود: کتاب‌های جمع‌آوری شده در طرح «نذر کتاب» برای تجهیز کتابخانه‌های عمومی یا کتابخانه‌های مدارس مناطق کم برخوردار شهرستان لاهیجان استفاده می‌شود.
وی با بیان اینکه کتابخانه شهید باهنر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان ۲ ایستگاه اهدای کتاب است، گفت : علاقه مندان می‌توانند تا پایان محرم برای اهدای کتاب‌های خود به این مکان‌ها مراجعه کنند.وی با بیان اینکه پیش از این ۲ دوره گلریزان کتاب در لاهیجان برگزار شد، اضافه کرد: کتاب‌های جمع‌آوری شده به بیش از هفت مدرسه در مناطق کم برخوردار و کمپ ترک اعتیاد اهدا شد ضمن اینکه تعدادی کتاب به صورت رایگان در طرح سالم سازی دریا و مناسبت‌های خاص میان علاقمندان توزیع شده است.
نادری خاطر نشان کرد: فلسفه قیام عاشورا و شور و شعور حسینی در کنار هم همواره از اهداف فرهنگی بوده و در این ارتباط فعالیت‌هایی شامل نمایش خیابانی و اجراهای صحنه‌ای با محتوای دینی، معرفی کتاب، گفت‌و‌گو با نویسندگان و شاعران آیینی و غیره انجام گرفته است.
اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی تاکنون اقداماتی از جمله رونمایی کتاب، برپایی نمایشگاه کتاب، تجلیل از نویسندگان، اهدا کتاب، برگزاری کلاس‌های شاهنامه خوانی و تشویق کودکان به آشنایی با ادبیات، اجرای طرح کتاب گردی، برپایی سلسله نشست‌های شعر، داستان، ترانه و غیره را اجرایی کرده است.
لاهیجان در پی حضور در چهار دوره رقابت پایتخت کتاب،  سه دوره به عنوان نامزد پایتخت کتاب و شهر فعال ترویج کتاب و کتابخوانی شناخته شده است.