kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۷۵۷۴
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶
محمد حبیبی، مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی انقلاب:

برگزاری مسابقه «هولوکاست 3» بهترین پاسخ به کاریکاتورهای موهن است(اخبار ادبی و هنری)

یک هنرمند هنرهای تجسمی بیان کرد: همه هنرمندان ایرانی و مسلمان از انتشار کاریکاتورهای موهن علیه پیامبراعظم (ص) ناراحت هستند و به زودی شاهد برگزاری جشنواره‌ای با هدف پاسخگویی به این اهانت خواهیم بود.



محمد حبیبی هنرمند و مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس، در واکنش به انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه پیامبر اکرم(ص) در نشریه فرانسوی شارلی ابدو، به خبرنگار کیهان گفت: شرایط امروز دنیا به گونه‌ای است که دولت‌های استکباری از هر ابزاری برای هجمه علیه اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند. آنها برای رسیدن به این هدف، دست به هر حربه و نیرنگی می‌زنند. این دولت‌ها همان طور که در عرصه اقتصادی به فشار حداکثری علیه ما دست زدند، هنر و رسانه را نیز مستمسکی قرار دادند تا این فشار را بیشتر کنند.
وی افزود: این اتفاقات قطعا از سوی هنرمندان ما بی‌پاسخ نمی‌ماند. همه هنرمندان ایرانی و مسلمان از این اتفاقات ناراحت هستند و دغدغه آن را دارند که این بی‌حرمتی‌ها را بی‌پاسخ نگذارند. اما آنها به یک راهبر نیازمندند تا بتوانند به نتیجه بهتر و موثرتری برسند. آقای شجاعی طباطبایی در این موارد نقش راهبر هنرمندان را عهده‌دار می‌شود و ان شاءالله به زودی شاهد واکنش خوب و مناسب آنها خواهیم بود.
مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس تصریح کرد: قالب‌های هنری چون پوستر، کاریکاتور و کارتون، سلاح‌هایی هستند که قابلیت استفاده برای پاسخگویی به این موارد را دارد و به سرعت توجه افکار عمومی را به خود جلب می‌کند و موجب تأثیرگذاری می‌گردد.  
حبیبی ادامه داد: با توجه به اینکه برگزاری مسابقه کارتون و کاریکاتور هولوکاست در دو نوبت، بازتاب بسیار خوبی داشت، برگزاری مسابقه «هولوکاست 3» نیز می‌تواند به نتیجه مثبتی برسد. انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس نیز آمادگی برگزار کردن این مسابقه در سطح بین‌المللی و حمایت از هنرمندان برای حضور در آن را دارد. به زودی شاهد برگزاری دور جدید مسابقه هولوکاست با هدف پاسخگویی به انتشار کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اسلام(ص) خواهیم بود.