kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۵۸۰۸
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴

بازگشایی دوباره مرز میلک هیرمند

مرز میلک از دیروز با امضای تفاهم‌نامه مرزی بین ایران و افغانستان بازگشایی شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان، سخنگوی گمرک گفت: با تعطیلی مجدد پایانه مرزی میلک و برای رفع مشکل موجود پنجشنبه  با حضور ماندانا زنگنه سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان، میری، مدیر گمرک میلک، سرحدی فرماندار هیرمند و تعدادی از مسئولان کشور افغانستان تفاهم‌نامه مرزی در سالن اجتماعات پایانه مرزی میلک بین دو کشور امضا شد.
روح‌اله لطیفی، افزود: با امضای این تفاهم‌نامه مرز میلک  بازگشایی و به صورت نمادین چند دستگاه کامیون از افغانستان وارد کشورمان شد.
به منظور همکاری مشترک فی مابین استان سیستان و بلوچستان ایران و ولایت نیمروز افغانستان کمیته مشترک تجارت مرزی برگزار شد.
داود شهرکی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان و دبیر کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی سیستان و بلوچستان هم گفت: به منظور افزایش همکاری‌ها و توسعه مبادلات اقتصادی و تجارت مرزی بین استان سیستان و بلوچستان و ولایت نیمروز کمیته تجارت مرزی با حضور مقامات و مدیران دو استان در پایانه مرزی میلک برگزار شد.
وی گفت: در این نشست که ریاست هیئت ایرانی را خانم دکتر زنگنه معاون استاندار سیستان و بلوچستان و رئیس هیئت افغانستانی را عبدالنبی براهویی معاون والی نیمروز بر عهده داشت، در فضایی دوستانه گسترش همکاری‌ها و توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری بین دو استان مورد تاکید و توافق قرار گرفت.