kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۵۳۹
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۷
عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی:

یک‌چهارم نقدینگی کشور در اختیار 600 نفر است

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور گفت: اکنون یک‌چهارم نقدینگی کل کشور در اختیار حدود 600 نفر است که این رقم حدود 100 هزار میلیارد تومان است.


به گزارش ایرنا از ساری عزت‌الله یوسفیان ملا افزود: کل نقدینگی کشور در حال حاضر حدود 400 میلیارد تومان است که حدود 100 هزار میلیارد تومان آن در قالب تسهیلات به عنوان‌های مختلف در اختیار 600  نفر قرار داده شده است.
وی به یک مورد به عنوان مصداقی از در اختیار گرفتن تسهیلات کلان از بانک‌های دولتی اشاره کرد و ادامه داد: تسهیلات هشت هزار میلیارد تومانی از سوی یک شرکت خودرویی که غیردولتی است و به صورت سهامی اداره می‌شود، مدیران عامل و هیئت مدیره آن افراد صاحب نفوذ و سهام‌دار در بانک‌های خصوصی کشور هستند و پول را در آن بانک گذاشتند و سود حاصله را بین خودشان تقسیم می‌‌کنند و ضرر آن را به حساب شرکت قرار می‌دهند.
یوسفیان ملا که نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی نیز هست، تصریح کرد: در جلسات متعدد ستاد، بدهکاران کلان را به ستاد دعوت و راهکارهای پرداخت بدهی‌های آنان به بانک را بررسی کردیم تا سرمایه‌های ملی دوباره به چرخه نقدینگی کشور برگشت داده شود.
یوسفیان ملا، به دیدار اخیر با رهبر معظم انقلاب و ارائه گزارش اجمالی از عملکرد ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: اگر بتوانیم حقایق را به مردم بگوییم به یقین آقازاده‌هایی که در همه مسائل اقتصادی نفوذ پیدا کردند دیگر به خود اجازه نخواهند داد که بیت‌‌المال مردم را در دست داشته باشند.